Wintec ligt imo niet goed op bredere paarden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Wintec ligt imo niet goed op bredere paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 19:18

Ik heb sinds een jaar en half een wintec pro dress. Nu geweldig zadel enzo, maar ben ik de enige die hem echt niet liggen vind op een breder paard, ik wordt er behoorlijk hopeloos van eerlijk gezegd. Een pracht van een zadel op een kleiner of smaller paardje, pony's enzo geen probleem. Maar bredere paarden, pff ik vind hem dan echt niet makkelijk zitten. toch niet om dressuur mee te rijden. Mss dat ik uitkijk naar een ander zadeltje, heb er iig eentje op het oog. zijn er nog met dit probleem of ligt het gewoon aan mij en kan dit nog beter worden. op zich wil ik hem wel houden want het is een superzadeltje zoals ik al zei op smallere paarden en om te wandelen, maar op het paard dat ik momenteel rijdt
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-06-06 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Lin4LifeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:18

Ik heb altijd op een fries van mij een wintec dressuurzadle gehad en vond dit fijn liggen.
Maar ieder zadel ligt wel anders.

Wat vind je er niet goed aan liggen dan als ik vragen mag?

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:56

ik heb m op mijn hele brede tinker liggen en n vriendin op dr haflinger en ik vind ze juist heerlijk zitten en goed passen!

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 13:31

Ik heb een Wintec 500 vz-zadel op mijn Fries, maar ik vind het idd ook niet echt lekker zitten
Nu ben ik maar aan het sparen voor een ander (dressuur)zadel

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 15:09

ik weet niet, ik reed vroeger met een kieffer lusitano en daar zat je echt heerlijk diep, je benen lagen goed en je zat gewoon als het ware in je paard, met dit zadel heb ik dit dus totaal niet. ik rijd nu een jong paardje en die is groot en breder en ik heb gewoon moeite om netjes te zitten, had ik vroeger niet. moeilijk uit te leggen mss maar ik raak er behoorlijk gefrustreerd door.

Cemlys

Re: Wintec ligt imo niet goed op bredere paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 19:20

verder past hij wel perfect qua maat enzo op het paard dus dit bedoel ik niet, schoft perfect, ligt mooi recht in het midden, dus kantelt niet naar over of achterover.
Ik kan alleen men benen niet goed aansluiten enzo.