maat cap

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

maat cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 15:26

hallo

hoe weet je wat voor maat cap je nodig hebt???
normaal rij ik nooit met cap(weet het is dom)dus ik heb er ook geen 1
maar nu heb ik een jong paard die nog beleerd moet worden en op de stal waar we nu staan moet je een cap op.ik wil gewoon een cap van internet af kopen en mijn vraag is dus,hoe weet je wat voor maat cap je nodig hebt???

Janna_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:29

De lengte boven je oren opmeten rondom je hoofd is volgens mij de maat van je cap, maar dalijk meet je niet goed en dan zit je met een cap die niet past dus zou het handig zijn om even naar de ruiterwinkel gaan.
Of anders eentje van een stalgenoot passen.

iilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:33

Misschien is het handig om eerst een cap te passen in de winkel en dan te kijken welke maat je hebt?

XxSultanxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 15:36

jah dat zou ook kunnen,die van de mensen bij ons op stal zijn mij allemaal te groot,maar je kan toch ook van die cappen kopen die je achter kan verstellen ofzo?ik heb me hoofd ff gemeten hihi en die is 55a 56 cm boven de oren....

XxSultanxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 16:04

dus dan zou ik alst goed is dus een maat 55 56 moeten hebben?

dat is maat M toch???

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:18

Volgensmij moet je dan idd maat 55/56 hebben.. Maar ik zou voor de zekerheid toch maar ff in een winkel passen..

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:21

ja je kunt gewoon je hoofd rondom meten ter hoogte van de knobbel op je achterhoofd.
Veel moderne caps kan je overigens verstellen. zo niet, dan moet je er rekening mee houden dat merken nog weleens wat afwijken (net als kleren).
Ik hoop overigens niet dat je van plan bent een tweedehands cap te kopen. Dan weet je nl nooit of er iemand mee gevallen is.
Net als een helm geldt dat je na een val op je hoofd de cap moet weggooien; hij kan nl onzichtbaar beschadigd zijn.