Over longeersingel...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stephtj

Over longeersingel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 23:06

Ik wil binnenkort een longeersingel kopen. Maar wat is nu het beste : rekkers of bijzet teugels kopen voor aan de longeersingel te bevestigen als ik wil gaan longeren. Graag tips Zelf had ik aan rekkers gedacht. Omdat ik het ook wil gaan bruiken voor een jong paard. En zelf dacht ik dat rekkers beter was om de hals in een corecte stand te houden. En welke longeersingel is de beste.?

Thanks, Stephanie

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:14

Ik heb voor mijn jonge paard deze longeersingel:

Afbeelding

En een pessoa-setje. Omdat hij dan leert om zijn achterbenen te gebruiken en tegelijk netjes te lopen.

Edit: zo iets dus
Afbeelding

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 09:56

ik heb een soortgelijke singel als lotte1990 maar van HH

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:14

Ik denk dat ik dezelfde heb als Perla... ook ik longeer meestal met de Pessoa longeerhulpteugel of gewoon met een touwtje (methode Lammert Haanstra)

Ik ben dus niet voor bijzetteugels en rekkers. Daar heeft je paard een los/vast contact mee. Bij touwtjes en de Pessoa krijg je een driehoek waarover je paard zich kan bewegen en dus altijd een licht contact.

Ver2006

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:29

Bij een jong paard ben ik voor bijzetteugels, met rubber ring. Jonge paarden moeten de eerste paar keren aan de longe, weten dat het niet kan breken zonder dat ze extra druk op de schoft en/of achter de benen krijgen (denk aan pessoa)

In verdere training ben ik een voorstander van de Gogue, omdat deze ook achter de oren inwerkt, en niet alleen in de mond

Ver2006

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:30

In mijn ogen is een pessoa niet handig. Men denkt dat ze de achterhand trainen, maar als het paard de druk achter gewend is, zal hij weer net zo lui gaan lopen als zonder pessoa

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:40

Dat is bij de mijne dus niet zo

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:46

ik longeer sinds een halfjaartje elke week minstens een keer met pessoa en mijn paard is echt verbeterd kwa achterhand en rug gebruik ook heeft ze een gespierder nekkie gekregen

Zilly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:55

Ik ga met Ver2006 mee, ben ook van mening dat jonge paarden eerst beter met bijzetteugels gelongeerd kunnen worden. Daarna evt. pas met de Pessoa.

Ik heb een HH longeersingel, met Sharkskin aan de onderkant.

*edit*
Maar ik vind de Pessoa wel handig

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:56

Ik ben voorstander van de gogue.
Voor een longeersingel heb ik vooral gekeken of hij breed en zacht was, niet snel kapot ging en zoveel mogelijk ringen eraan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:16

Ik longeer bijna altijd met touwtjes. Ook op de Lammert Harmstra manier. Dit bevalt mij veel beter omdat je het paard met bijzat vast zet. De touwtjes lopen over zijn rug en er is veel meer speling in. Voor mijn gevoel word hij niet meer gedwongen maar gevraagd om netjes te lopen.

Ik heb een poosje met passoa gelongeert maar daar was ik niet helemaal tevreden over. Hij haate het stukje om zijn achterhand en trapte er steeds naar.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:22

Ik gebruik een gogue. Bevalt prima. Heb een simpele longeersingel, de rood/blauwe van Divoza.