welk halster krijgen ze niet uit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

welk halster krijgen ze niet uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 18:43

Ik heb een jaarling hengst en ee pas gecastreerde lopen die straks weer de wei op gaan. Nu is die ene een typische Welsh die zich absoluut niet laat vangen en beide 'hengstjes' weten door het gestoei altijd hun halster uit te doen. Op zich is dat niet zo erg maar als ze weer richting huis gaan moet ik die ene altijd los over de weg meenemen en dat vind ik nou toch ook niet alles...

Mijn vraag is dus of er geen halsters, halsbanden,... weetikwat zijn die gemaakt zijn om te blijven zitten maar ook veilig zijn.
hengsteboer hier verderop gebruikt een geknoopt strotouwtje om de hals, dat breekt als het moet maar ik weet toch niet of dat afdoende gaat marcheren als je ziet hoe ze met elkaar spelen en stoeien.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:36

Ik denk dat je met zo'n halsband toch het beste af bent. Als je die gewoon 'strak' genoeg om doet, kunnen ze die echt niet af krijgen.

Ik heb zelf ook zo'n ding, geen gezicht, maar wel praktisch.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:47

Ik zou ook een halsband proberen.

Stybba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:17

Hier op de manege staat een pony die kreeg ook het halster altijd af (staat in stand) en ze staat nu met halsband. Werkt prima! Dus ik zou ook gaan voor de halsband.

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:28

Een strotouwtje lijkt me niet erg lekker. Dat snijdt als een gek en breekt volgens mij helemaal niet zo snel. Een halsband kun je idd wel proberen!

Loolapelooza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 12:21

Je moet dat strotouwtje ook wel een beetje slim knopen hé dan breekt ie aan de knoop zelf. Geen groot gevaar van eventuele benen en hoeven tussen zo een halsband?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:18

Een halsband gaat net zoals bij honden strak. Zo kan er niks tussen komen. (hoeven en benen) Wel rekening houden met slikken enzo.

Ik denk dat er toch zeker wel een hand tussen moet kunnen. Maar hoeven enzo? Dat denk ik niet.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:22

Bitch schreef:
Ik denk dat je met zo'n halsband toch het beste af bent. Als je die gewoon 'strak' genoeg om doet, kunnen ze die echt niet af krijgen.

Ik heb zelf ook zo'n ding, geen gezicht
, maar wel praktisch.

Is me bij jou niet opgevallen dus het valt wel mee...!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:44

harnessmaker schreef:
Bitch schreef:

Ik heb zelf ook zo'n ding, geen gezicht
, maar wel praktisch.

Is me bij jou niet opgevallen dus het valt wel mee...!

haha, ja als je een trui aan doet met zo'n hoge kraag, zie je net mijn halsband niet zitten