Sterk halster?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CorineH

Sterk halster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 18:38

Wat vinden jullie een sterk halster? Ik heb er al verschillende gehad, maar me paard trekt ze steeds kapot als hij schrikt of iets dergelijks. Ik heb ook al een leren halter gehad en heeft hij ook kapot getrokken.

Welke tot nu toe goed blijft is het Anky halster, maar die is eigenlijk te klein. Dus misschien heeft iemand tips voor een sterk halster( bepaald merk ofzo)?
Bedankt!!

_Nicky

Re: Sterk halster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 18:39

Uit de Bittest kwam geloof ik het Pfiff (als je dat zo schrijft?) het beste uit de test.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:53

Pas had iemand die hele bittest overgetyped.. Mss kun je het met de zoekmachine vinden?

Tessie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:03

Klinkt misschien een beetje raar en ik weet ook niet hoe erg je paard schrikt. Maar liever een halster stuk dan een paard stuk.
Je kan dan beter een wat minder sterk halster hebben wat stuk gaat dan een paard in paniek...
Maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat het halster om het minste geringste stuk gaat, al heb ik dat nog nooit meegemaakt.

CorineH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 21:57

Ja ik heb al zitten zoeken maar ik kan het niet vinden

@ ts1981: Daar heb je wel gelijk in maar zoals vandaag dan schrikt hij geeft een flinke ruk aan het halster, en blijft daarna weer staan en dan is het halster stuk, is al een paar keer gebeurd, en ook iedere keer bij de hoefsmid.....

Prince_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:00

misschien een leren halster? en hoe kan hij dat stuk trekken,hij staat toch vast aan een touw? dan zou he t touw toch stuk moeten zijn?

jessy1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:03

ik heb een leren kieffer halster voor mijn paard (staat volgens mij ook in mijn profiel . die krijgt ze echt niet stuk (in het begin hing ze heel veel )
maar ik heb wel altijd van die goedkope HH halstertouwen als het moet gaat die wel stuk
succes met je paardje !

starremans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:16

zet je paard aan een oude binnen fiets band, als hij hangt dan word hij weer terug getrokken, help super en het kost bijna niets ( fietsenmakers ) succes

CorineH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 18:20

Ok,e bedankt allemaal voor de tips!!

Lin4LifeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:24

Ik had een paard wat altijd ging hangen hier had ik altijd een kavalkade halster voor met elastiek 8er de oren en op de neus.
Afbeelding
Dan kan ze het halster niet stuk trekken, zichzelf niet eventueel beschadigen door het kapottrekken van een halster en het scheelt een hele boel stress bij jou en je paard. Misschien is dat een idee.
Of je kan ook hem vast zetten aan zo'n rubberen ding. die uitrekt als ze gaan hangen. maar als ze dan gaan trekken en hij is helemaal uitgerekt kan het halster nog steeds knappen.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:29

Een paard wat gaat hangen is altijd vervelend, toch is het de bedoeling om dan te zorgen voor materiaal wat het niet zo snel begeeft, anders leren ze het vaststaan nooit.
Met het halster met elastiek heb ik wat minder goede ervaringen, het paard trok het halster uit en liep vervolgens los door de stal (ook een erg onaangename ervaring).

Mijn voorkeur gaat uit naar een (eigen benaming) touwenhalster, deze zijn meestal oranje van kleur. Aan de zijkant van het halster kun je op maat maken, ze zijn supersterk maar ze zien er niet uit.

Wat ook een heel sterk halster kan zijn is een zelf gevlochten halster van stro touwtjes, deze techniek moet je wel beheersen en ook deze zien er niet uit maar werken wel waar ze voor bedoeld zijn.

Charlotte_F

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:32

in iedergeval geen premiere nemen, eerst trok mijn paard met niet eens heel hard hangen het halster stuk, daarna het touw
K heb wel een of ander merklooshalster mischien pagony of harry's horse maar dat weet ik helaas niet, maar die is dus heel sterk. In combinatie met een eurostar touw met paniekhaak, die heeft al heel wat hangbeurten overleefd

Lin4LifeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:43

maar als een paard goed gaat hangen met een touwhalster om dan heb je de kans dat ze achter hun oren snijwondjes krijgen.