Norton Pro Quality Peesbeschermers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatie

Norton Pro Quality Peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 11:55

had hier net een topic over in RUI maar dat is op magische wijze verdwenen...

heb net op ingridvanberlo.nl deze peesbeschermers en strijklappen gezien, maar weet niet zo goed of de strijklappen wel goed blijven zitten.
Dus: wie heeft ze en kan zeggen of het fijne beschermers zijn?

Afbeelding

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:56

dan plaats ik nog maar eern dezelfde reactie:
KimS hier op Bokt wilde ook zulke achterbeen beschermers kopen, maar zag ervanaf omdat ze niet toegestaan zouden zijn op wedstrijden.

Kaatie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 11:58

ja had je reactie al gezien, maar toen ik wilde reageren was het ineens weg... bokt krijgt magische krachten...

hoezo mogen ze niet op wedstrijd?

btw is ingrid van berlo een betrouwbare internetshop?

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:59

Liezel1 schreef:
dan plaats ik nog maar eern dezelfde reactie:
KimS hier op Bokt wilde ook zulke achterbeen beschermers kopen, maar zag ervanaf omdat ze niet toegestaan zouden zijn op wedstrijden.

Dressuur mag je nooit bescherming om.. Maar mocht het niet bij springen dan?

Zelf ken ik deze peesjes niet.. Volg dit even..

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:59

wij hebben ze ook bij mijn werk, vind ze wel fijn, strijklappen blijven goed zitten. We gebruiken de strijklappen ook gewoon op wedstrijden, maar weet niet of het pas vanaf een bepaalde klasse mag..

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:01

ja, ik weet niet of dit ook echt waar is, maar het scheen zo te zijn dat je ze niet bij het springen mocht gebruiken omdat je in deze strijklappen makkelijk gewicht kon doen, zodat het paard zijn benen beter optilt.
Omdat te voorkomen zouden ze verboden zijn...

uiteraars gaat het hier om springen, bij dressuur is het bij voorbaat uitgesloten

Kaatie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 12:03

je mag wel bescherming om bij het inrijden bij dressuur

oh als jullie ze gewoon op wedstrijden gebruiken conny_, en er is nog nooit wat van gezegd, dan zal het wel niet zo'n probleem zijn denk ik...

vind ze wel erg mooi, zit nog te twijfelen omdat mijn huidige peesjes eigenlijk nog niet zo versleten zijn ... dilemma dilemma ...

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:03

Volgens mij zijn ze hetzelfde als de Lamicell Pro peesbeschermers. Maar ik heb er geen ervaring mee. Ze zien er wel mooi uit.

NoaFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:07

Ik had ze ook (heb ze nl net verkocht)
Ze blijven prima zitten hoor, het was dat de mijne de verkeerde kleur hadden anders had ik ze nu nog. Of ze verboden zijn weet ik niet maar ik weet wel dat ik ze reglmatig tegenkom op springwedstrijden. (wel in Belgie dan)

wb ingrid van berlo: ik heb er 1x iets gekocht en had het de volgende dag al in huis. Ik vind het dus wel een goede winkel alleen zijn ze wel duur. De meeste spullen kan je elders veel goedkoper krijgen.

Kaatie

Re: Norton Pro Quality Peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 12:11

De volgende dag? dat is snel ja. en idd duur, alleen heb ik deze peesjes nog nergens anders gezien.

wat denken jullie van deze trouwens: Veredus (een stuk duurder, zien er blits uit maar weet het ook niet zo goed)

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 13:06

Ik heb de Veredus beenbeschermers en kogelbeschermers.

Het zijn supermooie beenbeschermers, mooie pasvorm, licht materiaal, en idd stoer ( heel belangrijk)

Ze vallen alleen groot, weet niet welke maat je wil nemen, maar ik heb een fjord met redelijke stevig onderstel, en M is toch het uiterste wat goed past.

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 13:13

Kaatie schreef:
je mag wel bescherming om bij het inrijden bij dressuur

oh als jullie ze gewoon op wedstrijden gebruiken conny_, en er is nog nooit wat van gezegd, dan zal het wel niet zo'n probleem zijn denk ik...

vind ze wel erg mooi, zit nog te twijfelen omdat mijn huidige peesjes eigenlijk nog niet zo versleten zijn ... dilemma dilemma ...

ja we gebruiken ze gewoon op wedstrijden en heel veel andere springruiters ook..

Kaatie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 13:15

hmm ik had gehoopt dat iemand zou zeggen dat een van de twee snertdingen zijn, zat ik nu niet met dat dilemma haha.

ik vind de Norton erg mooi en gunstiger van prijs dan de veredus (hoewel dat nog relatief is) maar die veredus peesjes zijn wel erg stoer ja

ze vallen groot zeg je? dus M voor je fjord met stevige benen? ik heb een wpn'er van drie jaar, is nu ong. 1m65 maar zal nog wel een paar cm groeien verwacht ik. Dus ook maar M dan als ik deze neem?

_christel_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 13:19

Ik heb de Norton beschermers. Ik vind ze erg fijn, soepel en zacht van binnen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 13:43

Kaatie schreef:
hmm ik had gehoopt dat iemand zou zeggen dat een van de twee snertdingen zijn, zat ik nu niet met dat dilemma haha.

ik vind de Norton erg mooi en gunstiger van prijs dan de veredus (hoewel dat nog relatief is) maar die veredus peesjes zijn wel erg stoer ja

ze vallen groot zeg je? dus M voor je fjord met stevige benen? ik heb een wpn'er van drie jaar, is nu ong. 1m65 maar zal nog wel een paar cm groeien verwacht ik. Dus ook maar M dan als ik deze neem?

ja, zou ik wel doen, ik heb namelijk voor de achterbenen een F, maar die zijn veeeels te groot.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 13:52

hey!
Ik had idd ook zo'n topic, kortgeleden.

Ik heb ze uiteindelijk niet gekocht, maar wel gekregen voor mijn verjaardag
Ik heb wel gewone witte (met gewone strijklappen) voor op jumping. Maar heb er hier wel al veel combinaties mee gezien op wedstrijd. Zolang ze het niet vermelden in het reglement, zijn ze wel toegestaan.

Bijna iedereen bij ons op stal heeft zo'n set, wel allemaal van BR, maar ze zijn super goed!!
xxx

Kaatie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 15:55

ik weet écht niet welke peesjes ik nu zou halen...
Norton zijn mooi en apart en goedkoper dan de andere, maar die Veredus zijn ook erg blits. Zo meteen mss even langs de ruitersportzaak om te kijken of ze ze hebben. Dan heb ik ze in het echt ook een keer gezien, is toch wel fijner dan zo'n internetshop

marjoleine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:58

Ik heb die Norton peeskappen (de bovenste) ook, en ik rij er gewoon mee op de wedstrijden. Er is nog nooit wat van gezegd dus het zal wel mogen. Ik heb ze bij de Ruitershop in Harmelen gekocht, en daar hebben ze ze nu ook nog.

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 18:00

Ik heb ze (te koop ) en ze zijn wel fijn, zakken niet af of zo. Ze zijn alleen niet de juiste maat voor Prisca...

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:40

Ik heb dezelfde alleen dan van BR. Vind ze echt heel fijn Ik heb al een keer zo'n soort setje gehad, en die achterdingen bevielen me heel goed!
Dus deze moest ik hebben. Ze zitten bij mijn paard perfect

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:52

ik heb ze ook van br

ben er erg tevreden over! wil niet anders meer, blijven goed zitten (juist beter als die anderen!)
nee ik wil geen andere meer

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 01:57

Wel nog een tip: let op waar je ze koopt!
Ik heb ze al op internet zien staan voor 60 euro. Maar hier in de winkels kosten ze maar 40 euro. Dus wel opletten!!
xxx

Kaatie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 09:28

Dilemma opgelost, ik denk dat ik maar voor de Nortons ga. Maar dit model bestaat dus ook in de collectie van BR?
Heeft iemand de catalogus van Hyporama, zou die iemand dan even wllen kijken of ze ze daar hebben

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:15

ja ze zijn er zowel van Norton, BR als Lami-Cell. Ik heb ze in het grijs van BR:
Afbeelding

Ik heb trouwens nog hele chique beenbeschermers gezien, maar ik weet niet van welk merk. Misschien ook van Veredus, maar heel high-tec. Maar die waren 90 euro voor vooraan en 75 voor achteraan of zoiets Vind ik net ietsje teveel voor peesjes
Maar alleszins, met deze set ga je zeker geen spijt hebben!
xxx

edit:
Afbeelding
deze dus

Kaatie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 12:44

Ja, die hierboven zijn heel erg mooi. Was even terug wat aan het twijfelen of ik peesjes van Veredus zou bestellen, maar zo'n bedragen voor peesjes en strijklappn zijn me toch idd iets teveel. Jammer, want ze zijn heel erg stoer.

Die foto is erg leuk, ik vind vooral de strijklappen zo leuk