wie heeft ervaring met bontpeesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Palhaço

wie heeft ervaring met bontpeesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 23:52

Hoi!

Ik wilde graag peesbeschermers kopen met zo'n lekker zacht bontje erin...

Wie heeft ze en hoe bevallen ze? ik hoor wel eens verhalen over dat ze heel moelijk schoon te maken zijn..
Hoe stevig is het leer of zijn ze ook in andere materialen? Zijn ze stevig genoeg voor als de achterhoef de pees raakt? :geven ze genoeg bescherming? net zo goed als een eskadron met plastic buitenkant?

Alvast bedankt!
groetjes Manon

als je wilt graag een foto erbij

Ojajoh

Re: wie heeft ervaring met bontpeesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 04:36

ik had ze van BR
mij zijn ze niet echt bevallen...
het wordt ten eerste heel heet eronder..ze worden snel vies dus..en rottig met schoonmaken...
ook zakken ze sneller af dan normale peesjes..

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:25

Ik heb een set strijklappen met teddybont erin. Ze worden heel snel vies, er gaat zand inhangen wat schuurt en het valt niet mooi om het been, het bont drukt niet in, en daardoor glijden ze makkelijk weg als een paard idd strijkt. Die niet kopen dus!
Dan had een ruiter waarvoor ik een tijdje hebt gegroomd kunststof peesbeschermers met bont erin (geen teddy, maar van dat pluizige) en die waren erg mooi om te zien, boden dezelfde stevigheid maar meer zachtheid aan de binnenkant. Nadeel eraan is dat je ze heel goed open moet leggen na het rijden om te drogen, anders rot het bont uit de binnenkant en was je ze dan een keer dan komt alle bont eruit (zoals ik heb gedemonstreerd ). Officieel mogen ze in de wasmachine maar ik zou ze in een handwas doen en voor netjes houden, niet voor de training.
Foto's heb ik er niet van.

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:29

Ik heb van BR plastic peskappen die met bont gevoerd zijn en die bevallen eigenlijk prima. Alleen bij erg nat weer en een erg natte boden doe ik ze niet om want dat wordt wel erg smerig.

Maar voor normaalgebruik vind ik ze wel fijn.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 09:00

Heb er sinds kort een paar (van een Bokker overgenomen ) en mij bevallen ze prima! Mijn ervaring is juist dat de pezen veel minder heet worden dan onder gewoon neopreen, omdat het bont naar mijn idee toch iets meer ruimte om de huid vrij laat. Heb het idee dat het allemaal wat meer ademt. Die riempjes aan de voorkant willen nog wel eens strak aan doen alleen...

DTLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 09:10

Ik heb mijn paard rondom in de bont peesbeschermers en bont springschoenen lopen. Altijd, ook in de stapmolen. Ik zorg altijd dat ik ze na het rijden goed openleg zodat ze kunnen drogen (en het eventueel beetje vochtige zand), de volgende dag borstel ik ze voorzichtig af met een zacht borsteltje, zodat al het zand verwijderd is.

Ik ben er erg blij mee. Mijn paard heeft geen last meer van schuurplekken etc... Ze heeft een erg gevoelige huid, van normale springschoenen krijgt ze wondjes.

Ik heb geen foto's als ze om mijn paard zitten, maar zal eens kijken op internet.

Lermy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 09:15

Er zijn nu ook harde peesbeschermers van Harry's Horse, daar zit een uitneembare schapenvacht in. Deze kan je dus in de wasmachine doen na gebruik.
Ideaal hoor!

DTLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 09:28

Ik heb trouwens de Kavalkade peesbeschermers en springschoenen en Eskadron strijklappen. Ik kon die van Kavalkade niet vinden.

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 15:00

Oh bedankt voor de reacties!! naar deze ervaringen was ik dus benieuwd naar... ik ga eens kijken naar die van jou, Lermy die klinken wel interessant..

Lermy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:44

En ook helemaal niet duur!
Prijzen liggen rond de 40 euro.
Alleen nog even wachten op de strijklappen, die komen rond augustus pas op de markt
Ze bevallen mij echt hartstikke goed!

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:56

Volgensmij kun je het best die van HH nemen, die kan je er (zoals al gezegd) eruit halen.
Volgensmij kun je ook zonder dat bont erin ermee rijden.

Er loopt hier op HAR een topic over die peesjes.

Tessie1981

Re: wie heeft ervaring met bontpeesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:01

Die heb ik sinds vandaag!
Je hebt zeg maar gewoon de plastic/kunstof kap met klittenband erin en dan kan je of de neopreen voering erin plakken of het bontje. Ideaal en 37,50 bij ooteman.