Ervaringen met Equestor Pegaso

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pjelk

Ervaringen met Equestor Pegaso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 23:39

Ik ben op zoek naar een nieuw zadel voor Pjelk. Het moet vooral comfortabel zijn en echt zacht zitten omdat ik er lange ritten mee wil maken. Verder moeten er liefst ook zadeltassen aan kunnen (ringetjes aan de achterkant) en het moet een brede kamer en kussens hebben. Ten slotte moet de zit niet zo diep zijn als van een dressuurzadel maar ook weer niet zo vrij als bij een echt endurancezadel.
De Equestor Pegaso kwam aardig in de buurt van mijn wensenlijstje Maar ik heb alleen plaatjes gezien en dat zegt natuurlijk ook niet alles. Dus vroeg ik me af:
Wie heeft hier een Equestor Pegaso zadel en hoe bevalt je dat? En hoe staat zo`n zadel in verhouding tot de wensen die ik heb?

Pjelk

Re: Ervaringen met Equestor Pegaso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 10:34

Heeft dan HELEMAAL NIEMAND hier een Equestor Pegaso ?

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 11:31

Jij misschien dalijk ?

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 14:02

Tja, wie weet! Het zadel sprak me wel erg aan en ik las ook iets van dat je het zelf nog vrij eenvoudig aan je paard`s omvang aan kunt passen. Dat leek me echt ideaal. Maar voordat ik iets besluit was ik erg benieuwd naar de ervaring van anderen

realmagic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:10

hai heb het zadel ff bekeken op de site ziet er goed uit.
ik heb de levada weet dus niet hoe de pegaso verder is maar waarom vraag je niet of inge langskomt dan kan je hem uitproberen?dat zelf aan passen is idd er handig met die van mij kan dat helaas niet.succes

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:22

Afbeelding

dit zadel bedoel je neem ik aan?

een tinker bij ons op stal heeft dit zadel in die twee kleuren bruin(zie onder in mijn profiel)

het zadel zit lekker en ligt mooi op die tinker. Voor mij had echter de lepel achter wat hoger mogen zijn, vanwege mn achterkant en ik had laatst twee uur op m gereden, maar toen vond ik die ribzit niet meer zo geweldig..

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 17:38

SuzyE schreef:
Afbeelding

dit zadel bedoel je neem ik aan?

een tinker bij ons op stal heeft dit zadel in die twee kleuren bruin(zie onder in mijn profiel)

het zadel zit lekker en ligt mooi op die tinker. Voor mij had echter de lepel achter wat hoger mogen zijn, vanwege mn achterkant en ik had laatst twee uur op m gereden, maar toen vond ik die ribzit niet meer zo geweldig..

Nee? Kreeg je er last van? En vind de eigenaresse van de Tinker dat ook?

realmagic: dat is op zich wel een goed idee om eens een zadel te proberen, alleen was ik meer op zoek naar een tweedehandse. Dus dan is dat weer niet zo handig (tenzij zij ze ook tweedehands verkoopt, zal eens op de site kijken).
Hoe bevalt jou de pegaso levada?

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:33

Carola hier van bokt heeft dit zadel.
Ik heb hem gister even op mijn paard gelegd en ik ben echt verkocht. Het zadel lag echt super! Ikzzelf heb er maar 5 minutjes op gereden, maar die 5 minuten waren goed

realmagic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:20

ik heb de "gewone" levada is een dressuurzadel ik vindt hem perfect een hoop zadels sluiten je zo op dat doet deze niet.ze heeft vaak ook wel 2de hands of demomodellen.

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 23:07

Bedankt voor de info! Heel handig dat ze ook tweedehands zadels hebben. Mijn intresse begint steeds meer te groeien

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 07:46

Morgen ga ik een 2de handsje testen, ik hoop zo dat dit zadel ook helemaal goed ligt!

realmagic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 18:18

Graag gedaan