Oude wond onder dekenbontje - welke regendeken erop?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paradiso

Oude wond onder dekenbontje - welke regendeken erop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 08:45

Mijn paard heeft een oude wond onder het dekenbontje van de deken zitten. Hij heeft net 2 dagen in de wei (en 's nachts op stal) onder zijn regendeken gestaan. Dit is een HH ongevoerde regendeken, maat 195. Iets aan de kleine kant... Na deze 2 dagen zag je dat de oude wond iets rozig werd. Meteen deken eraf. Hij staat nu buiten zonder deken en 's nachts met zomerdeken. Van die zomerdeken kreeg hij dit niet overigens.
Nu vroeg ik mij af wat een goede regendeken zou zijn voor dit paard? Hij zal bij hevige regenbuien/in de herfst wel weer een regendeken opmoeten.

Ik heb zelf zitten denken aan een regendeken maat 205 (dus 1 maatje groter), een regendeken met halve hals of een regendeken met hele hals.
Alleen weet ik niet of deze laatste 2 dekens de kans op schuren thv het normale dekenbontje tegengaan?

Graag jullie mening.
Gr Suus

Nouvel

Re: Oude wond onder dekenbontje - welke regendeken erop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:33

Ik zou denk geen te grote deken nemen, die trekken juist strak op de schoft/hals naar achteren omdat ze wat te ruim zijn...

Ik zou kiezen voor iets van Rambo ofzo, omdat die vrij hoog op de schoft/hals liggen en niet strak trekken.
Dominick ligt ook meestal vrij los voor.

Misschien kun je wat dekens passen van een ruitersportzaak en dan kijken welke niet op de plek van de wond valt en niet knelt.

Paradiso

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 20:50

Ik zat ook te denken aan een Horseware deken (Summer Turnout, waar jij ook al wat in zag Nouvel). Vind het moeilijk hoor, dit soort dingen... Inderdaad even wat vergelijkbare dekens passen... Thnx!

Nouvel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:18

Paradiso schreef:
Ik zat ook te denken aan een Horseware deken (Summer Turnout, waar jij ook al wat in zag Nouvel). Vind het moeilijk hoor, dit soort dingen... Inderdaad even wat vergelijkbare dekens passen... Thnx!

Ja, lastige problemen zijn dat inderdaad...

Die Amigo summer turnout vind ik inderdaad wel een aantrekkelijke deken.
Ben benieuwd hoe de pasvorm is.

Ik heb nog een ongevoerde waterdichte Rhino liggen van een jaar of 7 oud, en die ligt voor heel mooi hoog, dat model zal zeker niet op de schoft drukken!
geen idee of die Amigo datzelfde model heeft...

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:23

dekens met een halve hals zijn ok heel erg fijn.. ik heb nu een weather beeta landa combo lite, dat is de regendeken met hele hals, die is ook erg fijn!

Paradiso

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 17:39

Heb een deken gepast van een stalgenoot (Rhino) deze zat inderdaad hoger ja. Misschien is dit handig... Maar schuren deze dingen aan de schouder bij lopen in stapmolen/wei?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 18:31

ik heb als winterdeken de rhino wug medium, en die schuurt absoluut niet, terwijl mijn paard behoorlijk brede schouders heeft.

Paradiso

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 20:23

Kijk da's goed nieuws... Nu hopen voor een lekker prijsje mijn HH dekens te kunnen verkopen. Stap ik gewoon in één keer over. Jammer, vind het fijne dekens... Maar pasvorm is dus gewoon echt niet geschikt voor mijn paard.