Ik ben naar een winkel in de buurt geweest die ze verkocht (had helaas geen passend bit voor mij) en heb er een paar vastgehad, dan kon ook even zien hoe ze bewegen.
Ik kon niet precies zien welk bit ik precies vasthad, maar dat kan ik wel terug herleiden uit het boeje van myler wat ik heb en van de website.
Daar zag ik ook dan er bij sommige bitten nog een behoorlijke gebroken trens werking hebben (notenkraker-effect) en dat is wat ik dus niet zoek.
Sancho heeft een laag gehemelte en heeft een hekel aan druk hierop. Dus alles wat gebroken (zelfs dubbelgebroken ook) is of een tongboog heeft vind hij niets. Ik heb nu een ongebroken trens erin hangen en hier krijg ik verder geen verzet op en geeft hij goed na, maar zijdelingse buiging wordt al vrij moeilijk met zo'n stang.
Nu zag ik in een ander topic dat enkel de comfort snaffle wide barrel toegestaan is op wedstrijd, maar volgens mij heeft deze een redelijk notenkraker-effect.

Ik zat zelf meer te denken aan deze:

Deze is eigenlijk hetzelfde als mijn ongebroken trens, maar deze kan ik zijdelings wel buigen..
Maar dit is weer een level 2 bit en zou dus niet toegestaan zijn op wedstrijd (2)?
Welk bit kan ik nu het beste pakken? Hoe is jullie ervaring hiermee, en welk bit hadden jullie voor het myler erin hangen?
En wat vinden jullie van mijn gedachtegang, logisch of zit ik helemaal in de verkeerde richting te denken met de werking van de myler?