Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Het gaat om fleecebandages dus dat moet wel lukken dan. Heb wel een tijdje dikkere katoenen bandages gehad vanwege beenspierproblemen voor op de stal en daar had ik wel altijd onderleggers voor. Op de manege waar ik ook vaker rijd, gebruiken ze ook nooit onderleggers bij dunne fleece. Maar het zal nu wel goedkomen
Jullie hebben mijn moeder overtuigd
Dushi8 schreef:Toch wil ik nog even kwijt dat bandageren wel slecht is voor de pezen en spieren. Door het bandageren kan de temperatuur eronder flink oplopen, waardoor er oververhitting kan plaatsvinden. Dus als je ook gewone peesbeschermers hebt, gebruik die dan, dan voorkom je in elk geval problemen. (daar komt namelijk nog makkelijk lucht bij) Bandageren is toch vaak alleen maar voor de show.....

Dushi8 schreef:Toch wil ik nog even kwijt dat bandageren wel slecht is voor de pezen en spieren. Door het bandageren kan de temperatuur eronder flink oplopen, waardoor er oververhitting kan plaatsvinden. Dus als je ook gewone peesbeschermers hebt, gebruik die dan, dan voorkom je in elk geval problemen. (daar komt namelijk nog makkelijk lucht bij) Bandageren is toch vaak alleen maar voor de show.....
Dit is altijd weer hetzelfde verhaal, en het is gewoon niet waar!
Ik heb ook wel vaker gezien dat het schuim eronderuit kwam! En met kapjes op de wei ben ik ook niet zo tevreden.. ik heb wel eens paarden gezien waarbij er modder tussen was gekomen en dat vervolgens was gaan schuren.. Weet niet of die kapjes te los hebben gezeten, maar dat worden wonden hoor.
? dierfysio schreef:Dushi8 schreef:Toch wil ik nog even kwijt dat bandageren wel slecht is voor de pezen en spieren. Door het bandageren kan de temperatuur eronder flink oplopen, waardoor er oververhitting kan plaatsvinden. Dus als je ook gewone peesbeschermers hebt, gebruik die dan, dan voorkom je in elk geval problemen. (daar komt namelijk nog makkelijk lucht bij) Bandageren is toch vaak alleen maar voor de show.....
mee eens!
is ook wetenschappelijk onderzoek naar gedaan waar dit uitkwam.
bandages geven trouwens geen steun, peesbeschermers ook niet.
hoeft ook niet, want i.t.t. mensen hebben paarden geen spieren in hun onderbenen, dus hoef je ook niks te ondersteunen.
gips ondersteunt een paardenbeen, de rest niet. maar om nou met gips om te gaan sporten....
. Mijn ervaringen met de 3-1 beschermers is juist dat die nog warmer worden door het neopreen, of er nou een gelinlage in zit of niet.

Remember schreef:Het is absoluut niet aanvallend bedoeld, maar alle beenbescherming is qua temperatuur 1 pot nat. Het wordt onder alles warm (is wat anders dan 'gevaarlijk heet'), ik vind de mate van opwarmen niet opwegen tegen het risico van beschadigingen, dus gebruik ik altijd bescherming.
En waarom jij je paarden alleen bandageert als hij hard moet werken
snap ik ook niet echt. Het geeft echt alleen een minimale bescherming. Punt.