Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dushi8 schreef:Toch wil ik nog even kwijt dat bandageren wel slecht is voor de pezen en spieren. Door het bandageren kan de temperatuur eronder flink oplopen, waardoor er oververhitting kan plaatsvinden. Dus als je ook gewone peesbeschermers hebt, gebruik die dan, dan voorkom je in elk geval problemen. (daar komt namelijk nog makkelijk lucht bij) Bandageren is toch vaak alleen maar voor de show.....
Dushi8 schreef:Toch wil ik nog even kwijt dat bandageren wel slecht is voor de pezen en spieren. Door het bandageren kan de temperatuur eronder flink oplopen, waardoor er oververhitting kan plaatsvinden. Dus als je ook gewone peesbeschermers hebt, gebruik die dan, dan voorkom je in elk geval problemen. (daar komt namelijk nog makkelijk lucht bij) Bandageren is toch vaak alleen maar voor de show.....
dierfysio schreef:Dushi8 schreef:Toch wil ik nog even kwijt dat bandageren wel slecht is voor de pezen en spieren. Door het bandageren kan de temperatuur eronder flink oplopen, waardoor er oververhitting kan plaatsvinden. Dus als je ook gewone peesbeschermers hebt, gebruik die dan, dan voorkom je in elk geval problemen. (daar komt namelijk nog makkelijk lucht bij) Bandageren is toch vaak alleen maar voor de show.....
mee eens!
is ook wetenschappelijk onderzoek naar gedaan waar dit uitkwam.
bandages geven trouwens geen steun, peesbeschermers ook niet.
hoeft ook niet, want i.t.t. mensen hebben paarden geen spieren in hun onderbenen, dus hoef je ook niks te ondersteunen.
gips ondersteunt een paardenbeen, de rest niet. maar om nou met gips om te gaan sporten....
Remember schreef:Het is absoluut niet aanvallend bedoeld, maar alle beenbescherming is qua temperatuur 1 pot nat. Het wordt onder alles warm (is wat anders dan 'gevaarlijk heet'), ik vind de mate van opwarmen niet opwegen tegen het risico van beschadigingen, dus gebruik ik altijd bescherming.