Welk halster in de wei veroorzaakt geen scheurplekken??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjafrane

Welk halster in de wei veroorzaakt geen scheurplekken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 14:59

Mijn Nrps merrie staat overdags in de wei met een halster om voor het geval dat er wat gebeurt(in de sloot ofzo). Maar nu krijgt zij scheurplekken op de zijkant van haar kaak van het halster. Het halster is van eskadron. Wie iemand een ander zacht halster met een lekkere zachte binnenkant ofzo? Geen halster is geen optie. De mensen bij wie ze in het land staat vinden het prettig als ze een halster om heeft.

_Cassandra_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:16

Harry's horse heeft van die soft web halsters, die zijn lekker zacht. Maar of ze er geen schuurplekken van krijgt, dat weet ik niet. Is zowiezo bij elk paard anders en die van mij staat altijd zonder halster op de wei Ook heb je van die Halsterbontjes die je aan het halster kunt bevestigen.

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:19

Ik denk persoonlijk dat je meer risico loopt als ze met halster op de wei loopt dan zonder. Je hebt ook van die halsters, ik dacht van Eskadron, daar zit zo'n heel bontgeval onder. Wel warm voor in de zomer, maar zal geen schuurplekken veroorzaken denk ik.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:57

Jamaar, met die halsterbontjes, schuiven ze zo lekker makkelijk van het hoofd af....

Ik heb een halster van ???, maar het is een kopie van die Anky-halsters, en dat zijn hele zachte halstertjes. Misschien is dat een optie?

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:01

Mijn pony heeft een HH halster om.
Ze heeft geen last van plekken (nu heeft ze hem ook pas sinds kort om hoor, omdat ze er een spelletje van maakt als ik haar het weiland uit wil halen)
Maar ik ben heel tevreden met het halster.
Ze heeft hem een aantal keer al wel afgekregen waardoor dat ding in de modder werd verstampt, en het leeft nog steeds

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:09

Die wit onderlegde halsters van HH zijn idd lekker zacht. Zelf zou ik kiezen voor geen halster om in de wei, maar als daar geen mogelijkheid voor is..

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:16

Ohja, mijn twenter heeft ook een paar weken met halster op de wei gestaan (ivm kopschuw problemen). Geen last van schuurplekken e.d. Ze heeft een Anky halster.

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:20

Je hebt ook halsters met zwart Suede onderlegt, die zijn nog zachter dan de soft halsters. van Harry's Horse.

Sjafrane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 18:23

De soft halsters van hh heb ik al geprobeerd. Zijn de halsters van bucas wat.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:45

Oja, zekers!
Ik heb ook een bucashalster, zijn idd heel zacht.