Waar mijn Barefoot Nevada laten maken??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Waar mijn Barefoot Nevada laten maken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 22:22

Helaas is gisteren mijn Barefoot Nevada stuk gegaan

Het zadel is 2 en een half jaar oud en de garantie van het zadel is dus net verlopen.. Mijn stijgbeugelophanging is afgescheurd, ter hoogte van het stiksel waarmee hij is opgehangen.. Zie gele pijl op dit plaatje, zit net aan de binnenkant, onder het zweetblad, wat overigens vast zit. De ophanging is er dus geheel afgescheurd.
Afbeelding

Nu is mijn vraag of ik mijn zadel bij een gewone zadelmaker (Bijvoorbeeld in Harmelen of bij Van Rijs in Zevenhuizen) kan laten maken of dat ik hiermee naar Barefoot kan gaan.. Ik baal ervan als een stekker, aangezien dit zadel voor mij het enige zadel is, waarmee ik pijnloos kan rijden. Ik heb wel een dressuurzadel, maar als ik last heb van mijn rug, kan ik nu dus niet meer rijden, wel als ik geen last heb.. Het is dus wel een beetje zaak dat het snel gerepareerd is. Het liefst vóór 10 juni, want dan heb ik een lange rit op de planning staan..

Heeft iemand ook enig idee wat dit kan gaan kosten?

Alvast bedankt voor de info!
Groetjes Dianne

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:47

Hoi , dat hoort niet te gebeuren , ben je misschien eens met je fender ergens aan blijven haken , een hek of achter de deur ofzo , waardoor er even heel veel kracht op heeft gestaan....?

Of dat er een paard mee aan de kletter is gegaan , zadel op de buik geschoven , paard heeft op fenders gestaan...?

Dat soort dingen krijgen het wel voor elkaar om het 1 en ander te slopen. Is wel eens eerder voorgekomen. Reparatie kostte dan hooguit 25 euro.

Het kan zijn dat het binnenwaarts al veel eerder beschadigd is en dat de tijd de rest heeft gedaan , dat je misschien al anderhalf jaar rondrijdt terwijl er nog maar een paar stiksels vastzaten

DianneM

Re: Waar mijn Barefoot Nevada laten maken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 22:59

Ja, mijn zusje is gister achter de sluiting van het hek van de bak blijven hangen. Hij is wel mooi recht afgescheurd, precies op de stiksels.. We dachten in eerste instantie dat mijn zusje met haar laars bleef hangen, maar 5 tellen later lag de fender los op de grond helaas

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 23:05

O , dan heb je eigenlijk nog best geluk gehad dat de stiksels zijn gescheurd...ik had bij het allereerste testzadel het scenario dat een tester met haar paard met het zadel wilde gaan rijden , paard schrok , stoof er in woeste galop vandoor , zadel was nog niet aangesingeld dus gleed op de buik , paard stond op de beugels...tja en een paar honderd kilo biefstuk in volle galop dat is nogal niks zeg dus de fenders scheurden ook af.

Samen met de hele ophanging en halve zitting van het zadel

Kun je beter hebben dat alleen je fenderophanging eraf knapt , dat is lang niet zo dramatisch , en vrij eenvoudig weer te repareren...alleen niet zo heel mooi omdat het dan waarschijnlijk door-en-door vastgestikt wordt. Maarja aan de bovenkant gaat de seatsaver er overheen en aan de onderkant ligt er een pad onder , dus op zich boeit dat niet echt , het is alleen jammer dat je het zelf weet.

Zadelmaker moet dit redelijk makkelijk kunnen maken.

Ikzelf had ook een keer een pony aan de kletter , zadel op buik , stond op beugel , en toen brak de metalen ophangring af , zaten maar 3 stikseltjes een beetje losser...ik wist niet wat ik zag dat het metaal eerder brak dan die stiksels

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:04

Bij mij kostte de reparatie 7,50 bij een zadelmaker. Er was een paard vandoor gegaan en de beugel is toen ergens achter blijven hangen. Toen is ook de beugelophanging gescheurd.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:29

Dat is bij mij ook eens gebeurd. Het was niet helemaal door, maar bij van Rijs was ik 6 euro kwijt.
Ik was ook achter het hek van de bak blijven hangen

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:33

oké heel even heel erg offtopic...

Maar de ringen waar jij je beugelriemen aan heb hangen..die heb ik niet

Mijn stijgbeugelriemen zijn daaraan vast gestikt...dus ik kan geen andere beugelriemen eraan bevestigen...Klopt dat??

(ik heb mijn zadel van just western vandaan)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 20:57

Ik zal mijn zadel eens meenemen naar de zadelmaker, kijken wat die ervan zegt..

Ellebelletje, heb je er een foto van? Lijkt me niet handig dat je geen andere beugelriemen kan gebruiken

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:59

Nou Cornelie hier (is Just Western) zal het vast wel weten hoe dat zit

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 21:14

Nog een off-topic reactie: je Innova Tack-site is erg mooi geworden Pmarena!!

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:17

Dank je

Alleen er staat nog geen fluit op , alle echt gave spullen komen pas over een paar maanden

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 21:29

hihi, ik hou hem in de gaten, deed ik eerst ook wel, maar na een tijdje was ik er mee gestopt, omdat er steeds niks op stond Ik vind je biothane halsterhoofdstel en je leadropes/touwen wel erg mooi, maar snap niet echt hoe je multi-touwtje werkt

Heb binnenkort trouwens een 85 cm barefoot singel (denk ik) en een leadrope nodig, want mijn Barefoot gaat ook op mijn aanstaande trekpaardmerrie gebruikt worden en een leadrope erbij is altijd handig als ik met beide paarden tegelijk bezig ben, óf grondwerk of op buitenrit.

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:31

Dat multitouwtje is gewoon iets dat ik zelf graag wilde hebben , het is echt wel handig om vanalles mee te doen waar je even een touwtje voor nodig hebt

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:33

Je kan hem ook naar een goede schoenmaker brengen klinkt gek, maar de mijne doet wonderen met alles wat leer bevat!

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:35

Schoenmaker hier in het dorp doet helemaal niets , als ik eens vraag of hij 2 stukjes leer of 2 Biothane riempjes op elkaar wil zetten dan doet hij het niet eens.... echt puur en alleen schoenen , flauw is dat

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:41

mmh ja dat is inderdaad flauw zeg de mijne vind het juist hardstikke leuk als hij eens wat anders dan schoenen krijgt!

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:43

Heb je al gemaild naar ... eh .. hoe heet ze ook alweer van Boomloos Rijden ? Misschien is er met haar nog best iets te regelen, ze is altijd heel redelijk.
Gewoon proberen, even laten weten dat je garantie verlopen is, maar dat het zadel kapot is, en hoe het nu verder moet ... niet geprobeerd is zeker verloren ...

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 21:51

ik weet niet beter als dat ik met Barefootvragen bij Pmarena moet zijn

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 22:01

Ik ben Bianca , dus ik zit al hier.

Op zich is dit niet echt een garantiegeval natuurlijk , zou het wel zijn als de ophanging er spontaan afgevallen was , maar in dit geval is het een gebruikers-fout.

Ik bedoel als ik een T-shirtje koop en ik blijf ermee achter een spijker hangen waardoor er een mega-winkelhaak inzit dan is het ook niet echt de schuld van de fabrikant of verkoper

Of als je een mooi servies koopt , en 2 jaar na aankoop let je even niet op en het hele spul ligt kapot op de grond....dat is ook niet echt de fout van de fabrikant

Als je als verkoper zulke schades gaat vergoeden dan kun je erop wachten dat er binnen no-time een hele rij mensen voor de deur staat die hun zadel een maand voor de 2-jaar-garantie afloopt , even vakkundig om zeep helpen en dan een nieuwe willen

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 13:37

Mijn zadel is vandaag gerepareerd door de zadelmaker van de Ruitershop in Harmelen, met de hand en ik ben 42 euro kwijt Hiervoor heeft hij alle stiksels losgehaald, zodat er niet door en door gestikt werd, want dat werd niet mooi zei de zadelmaker.. Heb nu met 5 dagen mijn zadeltje weer terug

PS: ik was ook niet van plan om dit onder de garantie te laten vallen als ik die nog wel had gehad hoor, maar wist niet of Barefoot ook een reparatieservice had.. Garantie had ik zowiezo niet gehad, ook niet als deze nog niet verlopen was.

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:18

Hee wat goed van die man zeg !!!!

Die 42 euro valt best nog mee als hij het hele boeltje opengehaald heeft...misschien was hij stiekum ook wel benieuwd hoe het er uit zag