Ik heb mijn Prestige pas net, dus over de lange termijn kan ik niets zeggen. Prestige was nu het enige zadel wat paste en voldeed aan wat ik wilde. Dus een uitstekende pasvorm voor mijn paard.
Ik heb een Prestige Appaloosa en ben er erg op gesteld Helaas(of gelukkig?) ben ik erg veel afgevallen,waardoor de zitting voor mij nu veel te groot is. Ik moet dus mijn zadel verkopen. Maar als het zou passen op mijn nieuwe paard(is pas 2 jaar) komt er zeker weer een Prestige.
ook tussen de prestige zadels zit heel veel verschil. Ik rij nu met een prestige apaloosa, die zit opzich lekker, maar ik vind de prestige top dressage beter zitten, mijn knieen sluiten beter aan en de zitvorm is beter. Dan heb je nog de Prestige leonardo..dat is echt een geweldig zadel maar dan ook het duurst. Dan heb je nog de prestige hippos, en de prestige silver maar op deze zadels heb ik geen ervaring.
Ik vind een prestige top dressage beter zitten dan een KN, de passier Grand Gilbert moet ook goed zijn, en de barnsby model Anky moet ook goed zijn.