beweegbare beugels ivm pijnlijke enkels/gewrichten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo_Wystan

beweegbare beugels ivm pijnlijke enkels/gewrichten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 13:25

Afbeelding

Iemand hier ervaring mee? ik heb altijd zo'n last van mijn enkel (de botjes/gewrichten hierin dan)

Zelf heb ik deze ook 1 rit geprobeerd, maar helaas leek het probleem eerst verholpen, daarna kreeg ik toch last...

De afgebeelde beugels bewegen toch van voor naar achteren? dus dat als je je hak uitdrukt, dat de beugel meebeweegt?

Of misschien heeft iemand anders een goede oplossing?

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 07:30

Niemand die mij kan helpen met dit pijnlijke probleem? Of iemand die deze beugels heeft?

tienus63

Re: beweegbare beugels ivm pijnlijke enkels/gewrichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 07:35

De Sprenger beugels bewegen 4 richtingen op.

Afbeelding

Foto van divoza site

Wij rijden er al een paar jaar mee, ik vind persoonlijk dat ik geen last van een vermoeid gevoel of dood gevoel in de enkel heb met deze beugels, bij het uitdrukken van de hakken.
Bij gewone beugels had ik dat gevoel soms.

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 07:40

Ik had last van mijn knieen met rijden en heb toen ook van die beweegbare beugels gekocht niet die je hierboven hebt neergezet bij mij zitten er aan bijde kanten een stuk rubber aan de onderkant van de beugels (kon even niet zo gauw een plaatje ervan vinden)
Maar ik heb geen last meer van mijn knieen (misschien dat ze voor je enkels ook wel werken)

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 07:44

Oeps nou ja die hierboven bedoel ik dus die heb ik ook. Was nog met mijn vorige bericht bezig

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:42

Ik heb GPG's, die met een veer boven je beugel. Rijdt heerlijk, je veert echt mee, en persoonlijk vind ik ze beter dan die sprengers, die veren alleen mee in de hak, en een klein beetje bij de rest van je paardrij-gewrichten. De GPG's zijn, zeg maar, de grote broer van de sprengers.

Wel allebei even duur, meen ik.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:44

Ik had ook altijd last van m'n knieen en enkels, tot ik gpg beugels probeerde. Echt een verademing, ik heb nooit meer pijn in m'n knieen en enkels.
Ze zijn nu te koop omdat ik endurancebeugels met veiligheidskorf wil

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 07:09

Die sprengers heb ikdus 1 rit geprobeerd, maar dat hielp later helemaal niet... hoe werken die gpg beugels precies? Zit er een veer boven die beugel?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:08

Ja, er zit een veer bovenop, in een soort koker. Die veer vangt te schokken op die normaal je knieen en enkels opvangen.
In begin vond ik het even wennen omdat je het echt voelt veren, maar dat is snel over. Als ik nu met gewone beugels rij rijdt dat echt raar, zo vast, houterig

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:35

Ik heb al jaren last van een (oude) knieblessure, mijn knie kraakt hierdoor behoorlijk en doet pijn als ik rij met gewone beugels.
Ik rij met Sprenger beugels en ik vind het een verademing.
De GPG beugels heb ik nooit geprobeerd, wel vaak in handen gehad bij mijn ruitersportzaak en ik vind ze enorm zwaar in vergelijking met de Sprenger beugels. Dit hoeft het rijden natuurlijk niet te beperken, maar het is iets wat mij opvalt.

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:58

flex ride beugels die kun je vaak kopen bij endurance winkels.
ze ontlasten je gewrichten en hebben ook een breder draagvlak.

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:27

berijl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 08:33

ik ken ook iemand die deze beugels gebruikte i.v.m. knieproblemen. En daar hielp het goed bij.
succes

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:11

Ik heb GPG beugels en inderdaad ook veel minder snel last van mijn knieën en enkels.

rick_erika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:17

Ben blij dit allemaal hier te lezen.
Ik heb namelijk ook altijd enorme pijn aan mijn enkels.
Dus effe sparen voor die GPG`beugels.

Careano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:20

Die jij beschrijft hebben wij. Zitten aan ons springzadel & dressuurzadel. Ik vind het niet erg lekker rijden, maar mijn zus wel Ik weet niet of het echt je enkels minder 'belast'. Mijn blessure speelt niet op ofzo door deze beugels, dus slechter wordt het in ieder geval niet..

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 20:51

rick_erika schreef:
Ben blij dit allemaal hier te lezen.
Ik heb namelijk ook altijd enorme pijn aan mijn enkels.
Dus effe sparen voor die GPG`beugels.

ik ga ook sparen idd Als het maar een klein beetje helpt is het al goed! Het doet zo'n pijn

Bonbon, bedankt voor de link!

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:31

Ik heb ook erg last van gewrichtspijnen aan alle gewrichten dus ook aan mijn enkels en knieen. Nou ik krijg van die speciale beugels meer last dan voorheen. De gewone ouderwetse beugels blijven mij het beste bevallen.
Ik heb dan de gewone bewegingen zoals ik die gewend ben en geen rare corrigerende gps/anatomische/weet ik wat voor beugels die auw doen.

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:45

Ik heb er na een tijd rijden ook last van. Zeker met een lange buitenrit, ga even kijken naar die speciale beugels. Heb altijd het gevoel dat ik dan scheef zit ofzo terwijl dat helemaal niet is.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:23

Marjo_Wystan schreef:
Afbeelding

Iemand hier ervaring mee? ik heb altijd zo'n last van mijn enkel (de botjes/gewrichten hierin dan)

Zelf heb ik deze ook 1 rit geprobeerd, maar helaas leek het probleem eerst verholpen, daarna kreeg ik toch last...

De afgebeelde beugels bewegen toch van voor naar achteren? dus dat als je je hak uitdrukt, dat de beugel meebeweegt?

Hej mar ik heb ze gekocht en ik vind ze echt helpen... mijn enkels en knieeen doen echt minder pijn na het rijden en ze kosten niet zo duur ik geloof 25 euri bij de divoza....

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 11:26

Marjo_Wystan schreef:
Afbeelding

Hej ik heb deze en rij er graag mee... ze zitten erg fijn en pijn in mijn knieeen heb ik niet meer en enkels ook niet!!! echt veel beter..
die andere gprs dingen heb ikook mee gereden maar die zijn zooo duur... deze zijn ik dacht 22 of 23 euri bij de divoza...

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 12:25

Ja dat is het hem ook ja

Straks met mijn nieuwe zadel moet ik toch nieuwe beugels kopen, maar ja, wel erg veel geld allemaal in 1 keer... Ik denk dat ik voor deze ga ja

Tenzij die wintec beugels van mijn zadel straks op die andere passen, dan spaar ik misschien door ... hmmm

marsi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:30

Het valt me wel op dat er érg veel mensen zijn die last hebben van hun enkels/ knieën. Ik heb zelf ook last van mijn knieën tijdens het rijden, maar niemand begreep me als ik het uit wilde leggen.
Ik heb toen gewoon beweegbare beugels gekocht om eens uit te proberen wat dat was en sindsdien heb ik nóóit meer ergens last van gehad! (Ik heb gewoon die beugels waarvan het onderste gedeelte, waar je met je voet op steunt, kan bewegen. Niks aparts, geloof dat ik ze voor ongeveer €25,- nieuw had. Om te proberen is dat nog een leuk prijsje!)

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:37

Ik heb nu flexe ride beugels. Die rijden echt heel fijn. Ze veren ook en ze hebben een breder voetbed

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:39

tienus63 schreef:
De Sprenger beugels bewegen 4 richtingen op.

Afbeelding

Foto van divoza site

deze had ik ook, werkte goed voor m'n enkels enz...