wedstrijd tot je 18? help!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Buddha

wedstrijd tot je 18? help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 11:42

Hoi,
ik hoorde net van iemand dat als ik een hengst heb hem maar tot mijn 18e mag uitbrengen op wedstrijden! Maar dat geld toch helemaal niet als het een paard is!?
Weten jullie hier meer vanaf? Je zou me enorm helpen!
Alvast bedankt

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 11:51

Hoe kunnen dan eigenlijk al die hengsten in de dressuursport uitgebracht worden? Ik geloof niet dat het waar is, maar wil het toch even zeker weten! Dat zou namelijk wel vervelend zijn dan.. ik heb dit eigenlijk nog nooit gehoord :s ?

joycie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:54

Het is ook niet waar, dus niets om je zorgen over te maken. Ook als je een pony hebt, mag je hem als je 18 bent nog uitbrengen, maar dan tussen de paarden. En een paard mag je gewoon uitbrengen, maar volgens mij moet je dan wel minstens L2 met een andere paard hebben gereden.

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 11:58

oh dat had ik nog nooit gehoord, dus als ik mijn paard zou willen uitbrengen in de sport (heb nu nog geen paard maar dan nog) dan zou ik eerst met een ander paard moeten starten? :s

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:23

Als het een ponyhengst is mag je hem maar tot je 18e uitbrengen. Voor een paardenhengst geldt (uiteraard) geen maximale leeftijd. Je moet wel minstens 12 jaar oud zijn.
Daarnaast moet je L2-dressuur met winst hebben gereden om een hengst te mogen starten, of L springen. Dat staat trouwens ook gewoon in het reglement.

EDIT: tenzij je met een ponyhengst verder bij de paarden rijdt natuurlijk, dan mag je ook na je 18e nog starten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:27

Idd, als mensen met wedstrijd vragen eerst eens even het reglement lezen en komen ze er dan niet uit pas een topic openen...

Dus daarom hier ook een slotje, lees het reglement goed bij www.knhs.nl

Ook in de sticky bij WD-V staat veel uitleg.

Zijn er dan nog vragen over wedstrijd dingen, kun je een nieuw topic openen bij WD-V