ben jij netjes op je paardenspulletjes???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miekuh

ben jij netjes op je paardenspulletjes???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 21:46

Zijn jullie zuinig met je spullen of juist erg slordig.
zelf ben ik zuinog met mijn spul want het is natuurlijk best duur of tekens nieuw spul te kopen.

mcsjelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:50

Ik ben wel erg zuinig op mijn spullen. Heb er allemaal lang voor moeten sparen. En daarbij vind ik het geld verknoeierij, ook als je geld genoeg hebt, om niet goed op je spullen te passen.

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:51

Allbei
Met de goedkopere spullen ga ik minder netjes mee om dan de duurdere dingen

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:51

Ikben ook zuinig op mijn spul, het is duur, en als je er goed op past, kun je er heel lang plezier van hebben!!

Roihi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:52

ik ben ook zuinig op mijn spullen.
tis allemaal veel te duur om er niet zuinig mee te zijn, geld groeit niet op mijn rug
(zou geen zicht zijn ook niet )

miekuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 21:58

en waar zijn jullie dan juist niet zuinig mee DAN?

sandr0

Re: ben jij netjes op je paardenspulletjes???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:00

ik ben een sloddervos maar wel zuinig op mijn spullen. T is inderdaad allemaal best kostbaar en als je er gewoon normaal mee om gaat hou je de boel gewoon langer heel .

Felinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:02

Ben ook best zuinig, maar als iets 'oud'is, dan geef k het meestal weg

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:56

Met de spullen buiten halster om, ga ik voorzichtig mee om. Met de halsters die gooi ik gewoon overal neer

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 23:22

Dingen zoals zadels, hoofdstellen, dekens e.d. ben ik behoorlijk zuinig mee! Het zijn tenslotte ook niet mijn eigen spullen, dus dan is het ook wel een beetje logisch. Maar niks gaat nat of vuil de kast weer in!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:43

ik ben wel zuinig met mijn spullen.

alleen mijn dekens hebben het zwaar te verduren. wassen gaat dmv een tuinslang en bezem, en dan gooi ik ze eerst een maand of 2 in een kruiwagen, en als dat mij irriteert gaan ze pas netjes opgevouwen op de kast

zadels en hoofdstellen ben ik heel netjes mee. verboden op de grond te liggen ( leerlingen van mij gebruiken ze ook) en na gebruik meteen netjes terug hangen.

het echte niet nette is dat vuil mij niet uitmaakt.
als ik in de modder heb gereden en mijn tuig zit compleet onder de modder, dan laat ik het gewoon opdrogen en veeg het er de volgende dag weer af. dekjes liggen gerust een maand onder het zadel voor ze een keer gewassen worden. maar.. ben er wel zuinig mee

Bamburi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:08

Bij mij is het niet zo dat ik er slordig mee omga, maar dat ik er zuinig op ben?? Nee dat wil ik ook niet zeggen... Het blijven bij mij maar spullen en die ga ik niet als een princes behandelen hoor....

Wel heb ik geleerd dat ik beter de goldline kiefferhoofdstellen niet meer op de grond moet gooien na gebruik... Hij werd daar een beetje versleten van haha, en om die om het half jaar te vervangen is wel een beetje teveel van het goede ....

@ lowara, dat komt me heel bekend voor van die dekens... ik heb er nu ook twee in de tuin ergens op een hoopje liggen... wordt eens tijd dat die dingen opdrogen van de regen dan kan die een wegbrengen naar de wasserette, of als ik heel veel zin heb en het een beetje beter weer wordt ze zelf schoonmaken met de hogedrukspuit...

_Nicky

Re: ben jij netjes op je paardenspulletjes???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:11

Waar ik zuinig mee ben zijn mijn Anky pads, bandages, zadel en hoofdstel. Voor de rest ben wat slordiger met m'n spullen.
Dekens gooi ik meestal op de grond...

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:15

ik ben wel zuining met mijn spulletjes.
Borstels wat minder dan de rest..

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:23

Ik ben heel zuinig op mijn spullen. Weet eigenlijk ook wel zeker dat ik altijd de netste kast heb van stal. Het kost allemaal genoeg en dat wil ik dan ook graag netjes houden.

Natuurlijk ben ik op borstels meer nauwkeurig dan mijn zadels etc, maar ook die staan altijd netjes in de daarvoor bedoelde bak Het halster waarmee ze in de wei staat, vind ik ook veel minder belangrijk dat die netjes schoon is.

Het is trouwens niet zo dat ik vind dat er niets vies mag worden... ik rijd gewoon door de blub hoor (gisteren nog en we hebben 2 binnenrijbakken) ik maak het daarna wel meteen netjes schoon.

Waar ik dan ook echt een hekel aan heb is als mensen hun dekjes met de haren van hun pony's/paarden zomaar over mijn netjes schoongehouden spullen gehangen worden! Ik moeite doen en dan de haren en het zweet van een ander paard/pony erin... Dat heb ik een tijd gehad, gelukkig doet ze dat nu niet meer, maar dan baal ik gewoon echt!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:27

Ik ga er wel netjes mee om, hoord er ook bij vind ik.

shet_rules

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:29

ik heb een keer mijnn wintec zadel op de grond (gooit)gelegt en toe kreeg ik een hele preek van mijn moeder duss ruim ik mijn spulletjus maar meteen op (a)

ja_nee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:34

Tuurlijk ga ik er netjes mee op, dekjes, dekens, hoofdstellen, zadel, etc. Alleen het halstertouw wil nog wel eens vol met smurrie belanden
Maar oke, das ook geen grote investering natuurlijk

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:01

PriscaZ schreef:
Natuurlijk ben ik op borstels meer nauwkeurig dan mijn zadels etc,

Andersom bedoel je denk ik

Ik ben wel zuinig op m'n spullen, maar niet panisch hoor. 't mag gewoon normaal gebruikt en vies worden en normale gebruikssporen boeien me niet. Waar ik wel slecht tegen kan is schade door onachtzaamheid van anderen.
Iemand die niet oplet terwijl d'r paard op MIJN zadel staat te kauwen en dat soort dingen

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:09

Margreet schreef:
PriscaZ schreef:
Natuurlijk ben ik op borstels
meer
nauwkeurig dan mijn zadels etc,

Andersom bedoel je denk ik

Dit moet natuurlijk minder zijn

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:37

Ik ben niet heel erg zuinig, moet ik zeggen.
Is ook een beetje aangeleerd vrees ik, bij mijn verzorgpaarden lagen de spullen altijd in een grote loods op de grond, ook zadel etc. Daar gooide ik m'n troep ook bij. Makkelijk, maar niet erg zuinig.
Nu zijn de paarden sinds kort naar een andere wei verhuist, aan het huis van de eigenaren, en nu ligt alles netjes in de schuur. Hoofdstellen hangen in de kast, drie zadels alledrie netjes op hun steun, dekjes ook. Borstels liggen weer netjes in de poetskist, en het meestgebruikte zadel wordt weer regelmatig ingevet. Merk wel dat ik het fijner vind zo, ik ben van mezelf best gesteld op orde en netheid (al zou je dat soms niet zeggen ) en vind dit veel lekkerder.
Enige waar minder mee wordt omgesprongen zijn de weidehalsters. Die gaan altijd om op de wei en zien er dus niet uit, die worden ook altijd zo ergens neergegooid, zodat we er makkelijk bij kunnen.