aansnoerneusriem--> bontje-'gel-ding'??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicolet90

aansnoerneusriem--> bontje-'gel-ding'??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 18:41

ik heb een vraagje:

heb sinds kort een aansnoerneusriem en hij bevalt mij heel erg goed. alleen nu is het probleem dat mijn pony daarzo bij de kin (waar je zegmaar aansnoert) een beginnen plekje komt.
maar ik weet heel erg zeker dat ik hem niet te strak heb zitten,
maar ik zie heel erg veel mensen die met een aansnoerneusriem een bontje of zoon gelding daarachter hebben zitten.

is dat misschien wat?
of heeft iemand tips?
of heeft iemand nog zoiets, bontje of 'gelding'

#Ymke#

Re: aansnoerneusriem--> bontje-'gel-ding'??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:51

Het eerste wat ik bij een nieuw hoofdstel eraf sloop is dat kinbeschermertje van een aansnoerneusriem. I.p.v deed ik vroeger altijd een stuk afgeknipte vilte onderlap eronder.. Sinds iedereen ontdekt heeft dat dat veel fijner is, verkopen ze gewoon badstof stukken die je eronder kan doen voor een paar euro bij de ruitersportwinkel.. Ideaal, neemt zweet goed op en is makkelijk uit te wassen!

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:50

kan je dat ook onder sperriem onderkant/kin doen? Mijn paard schuimt zo erg, dat er iedere keer een korst ontstaat onder de kin, maak het iedere keer schoon met natte spons, maar zit er telkens na rijden weer. Heeft ook echt slagroomsnoet zeg maar

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:51

het moet onder de kin onder het riempje waar de aansnoerneusriem dichtgaat. ik kan op deze PC geen foto's uploaden, maar het zit gewoon ipv dat lederen dingetje wat er achter onder zit.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:59

Ja ik weet wat je bedoelt,maar daar heb ik geen probleem. Maar onder de sperriem dus wel, kan ik daar ook wat onder frutten of is dat heel raar?

Dickie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:11

pantarhei, denk niet dat zoiets zou blijven zitten. Het paard dat ik nu rijdt heeft dat ook, niet alleen onder de sperriem. Die boen ik direct na het rijden eerst zijn hoofd helemaal af met een handdoek. Hij vindt het geweldig en is meteen van de jeuk af. Daarnaast voorkom je dan die korsten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:58

Een beschermlapje onder je sperriem blijft volgens mij ook niet zitten, tenzij je je sperriem wel erg strak aan trekt...
Maar ik herken het probleem, mijn paard schuimt ook erg, en is na het rijden onder haar kin helemala hard, en de sperriem wordt ook keihard van al die nattigheid...

Mijn de aansnoerneusriem zelf heb ik geen problemen, mijn paard kreeg juist kapotte plekken van gewone neusriemen...

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:48

@Pantharei: Misschien kun je er zo'n action kinkettingbeschermer omheen doen? Dat moet volgens mij wel blijven zitten.

De mijne heeft ook een erg gevoelige huid op haar hoofd, en ik heb juist problemen waar de gesp van de sperriem zit.
Typische zomerkwaaltjes zijn dit volgens mij!

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:13

Ik heb ook meteen de kinbeschermer eraf gehaald. Ik heb er een Alfagel "ding" aanzitten. Dat is veel breder en duidelijk veel zachter. Dat werkt goed.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:19

Gesp zit bij mij andersom tussen mondhoek en bovenkant neusriem zeg maar, dan valt de gesp op het vlakke gedeelte en kan die minder irriteren, bovendien kan je dan einde sperriem ook nog door verbinding met hoge neusdeel halen voor extra stabiliteit