Hoe bevallen de dunne waterdichte Amigo dekens?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Hoe bevallen de dunne waterdichte Amigo dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 15:06

Ik zit te twijfelen of ik een waterdichte Amigo (Horseware) deken zal kopen voor de natte tijden...

Wie heeft er al ervaring met deze dekens en kan me er iets over vertellen?

Zijn ze goed waterdicht?
Ademen ze goed, of zweten jullie paarden er snel onder?
Blijven ze goed liggen?

etc...

An_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 23:21

hmm dat zou ik ook wel willen weten...
Mijn oude rhino kan wel vervanging gebruiken...
hij lekt niet, maar de gaten worden steeds groter

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 23:24

Een aantal paarden bij ons op stal hebben er een op en er blijven maar nieuwe komen (voor andere paarden uiteraard) dus ik denk dat de meningen positief zijn Heb zelf ook nog nooit een nat paard onder zo'n deken weg gehaald (van zweet dan wel regen) en ik vind ze over het algemeen erg mooi liggen Ze vallen alleen wel heel ruim, heb me laten vertellen dat je meestal een maat kleiner moet kopen dan dat je paard normaal heeft.

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 09:39

Ik ben wel benieuwd hoe deze dekens eruit zien. Iemand een linkje?
Aangezien ik ook nog op zoek ben naar een goede stevige regendeken.

Nouvel

Re: Hoe bevallen de dunne waterdichte Amigo dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 10:24

Bedankt voor de reakties!

dit is 'm:
Afbeelding
(De Kroo ruitersport)

Afbeelding
(Tackshop.nl)

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:51

je kan ook rechtstreeks in ierland bestellen is voordeliger bij www.theequestrianshop.com heb ik mijn RAMBO dekens vandaan, snel geleverd en doordat maat ten opzicht van rhino anders was ook nog gratis omgeruild. Rambo is sterkeer dan rhino en amigo. Amigo is goedkope lijn van horseware

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:43

Ik ben er ontzend tevreden over

Tegen een flinke stortbui kan hij zeker hebben !
Goed ademend,en blijven goed liggen !!

Ik heb gewoon haar normale maat genomen,en die ligt goed, zou zeker geen maat kleiner nemen

Alleen er zitten geen bil koorden op, das wel onhandig als het waaid... er zit zo'n vaag dingetje achter... Dat zie je op de eerste foto die je plaaste !!

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:47

Ik heb aan mijn rambo dekens extra ringen bij de laatste singel van achtergezien laten zetten en heb er elastische beenkoorden aan gedaan, is voor merrie prettiger dan staarttouwtje om plasplekken op het been te voorkomen

curly2day

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 00:32

Met de Amigo geen ervaring, maar wel met de Rhino.
Ik vond het een fijne deken, tot naar een paar dagen plens weer het toch vochtig werd onder mijn paard, ben er nu dus niet meer zo blij mee. Deken was pas 2 off max 3 zomers oud...............

Qua pasvorm ben ik wel helemaal Rhino/ Rambo FAN !!!
Heb nu een Bucas lichtgevoerde regendeken, die erg goed bevalt, maar helaas toch wat krap voor, heb een brede connemara ruin. Niet te krap, maar ze sluiten krapper dan de Rhino/Rambo

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 09:21

Hier ook helemaal Horseware fan.

Heb een Rambo die eht na 3 jaar nog steeds heel erg goed doet. Vorig jaar voor het eerst laten wassen en na wassen met waterdicht spul enzo en hij kwam werkelijk als nieuw weer terug.

Heb 2 seizoenen terug een Amigo 200g gekocht toen ze net op de markt kwamen en deze beviel ook heel goed. Beetje fijnere prijsklasse alleen Moet wel zeggen dat de gespen bij mij wat roesten, maar ach, dat vind ik niet zo spannend... Als mijn paard maar droog blijft

Vervolgens heeft mijn paard deze gesloopt op een zodanige manier dat hij wel bruikbaar is, maar ik had toch liever een nieuwe. Dit seizoen dus besteld en gekregen (zo een lichtblauwe als hierboven).

Ze bevallen me dus prima. Heb ook nog een paar dunne Bucassen liggen, maar die liggen op de borst toch niet zo fijn mee nu mijn paard wat breder wordt.

Die "leg arches" vond ik overigens maar stom, totdat ik de deken ook echt kocht, want maakt echt een heel verschild. Door de leg arches sluit de deken iets meer onder de buik van je paard, waardoor hij dus ook gelijk wat steviger ligt. Buiten dat is de buik ook wat meer beschermt. Ook sluit hij lekker hoog over de schoft (het nadeel hiervan is dat de manen van je paard daar wat af kunnen breken).

Tsja, dat koordje... Heb er zelf eigenlijk geen last van. Mijn deken ligt nooit scheef of zo, ligt gewoon prima.

Buiten dat hebben ze ook nog eens een hele fijne nylon voering, waardoor de vacht mooi schoon blijft, paardje blijft glimmen en er niet van die klonten haren aan de binnenkant blijven hangen zoals bij traditionele katoenen voeringen.

Al in al vind ik het heerlijke dekens, kwaliteit voor een eerlijke prijs.

Een ongevoerde heb ik (nog) niet, maar bij mij komt er geen ander merk meer in.

SylviaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 09:28

Ik heb twee Rambo regendekens besteld. Die komen vanmiddag binnen. Hopelijk hoef ik ze voorlopig niet te gebruiken...

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 10:42

Hier nog een Horseware fan! heb een Rhino Wug(halve hals), en een gewone Rhino. Gaan superlang mee, echt waterdicht en liggen prima. Mij lijkt die Amigo lijn ook wel wat. Ze zien er goed uit die dekens. En scheelt een stuk in de prijs!
Ik heb die andere dekens overigens ook besteld destijds in Ierland. Snel geleverd.

Yorghos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:17

curly2day schreef:
Ik vond het een fijne deken, tot naar een paar dagen plens weer het toch vochtig werd onder mijn paard, ben er nu dus niet meer zo blij mee. Deken was pas 2 off max 3 zomers oud...............

Kun je die deken niet wassen of inspuiten met zo'n goedje om de waterdichte laag te herstellen? Of je dat spul in de ruitersportzaak kunt kopen weet ik niet, maar in outdoorwinkels hebben ze dat iig wel.
Vorig jaar heb ik dat ook gedaan met mijn oude Rambo deken en die was daarna weer op en top waterdicht.

curly2day

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:38

Yorghos schreef:
curly2day schreef:

Kun je die deken niet wassen of inspuiten met zo'n goedje om de waterdichte laag te herstellen? Of je dat spul in de ruitersportzaak kunt kopen weet ik niet, maar in outdoorwinkels hebben ze dat iig wel.
Vorig jaar heb ik dat ook gedaan met mijn oude Rambo deken en die was daarna weer op en top waterdicht.

Heb inderdaad bij de tentenwinkel wat gehaalt,maar mijn jas blijft er niet eens waterdichtbij............ helaas

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:25

hey
ik had ook een Amigo regendeken voor mijn vorige paard. Ondertussen is er al een gat ingebeten door een weidegenoot, en is het koordje vanachter al wel eens kapotgegaan, maar ik ben er wel tevreden over. Hij is goed waterdicht, goede pasvorm. Wat ik altijd leuk vind, is die rubber dingetjes aan de singels, zodat die niet losgaan.
Op mijn (vorige) paard:
Afbeelding

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 13:47

Ik vraag me af of de dekens makkelijk te wassen zijn. En blijven ze dan goed waterdicht? weet iemand dat ik twijfel nog tussen een amigo en een bucas deken voor mijn merrie.

Sjafrane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:17

en pantarhei volgens mij klopt je link niet helemaal.

SylviaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:32

Ik heb hiervoor een bucas regendeken gehad. Echt een hele fijn deken maar de binnenvoering was vrij snel gescheurd en dat gat werd steeds groter. Dat is de reden waarom ik nu een nieuwe moest en voor Rambo heb gekozen. Super deken!

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:05

curly2day schreef:

je hwbt 'm toch niet bij de stomerij gebracht hoop ik?? rambo/rhino/amigo dekens mogen nl. niet gestoomd worden, dat tast die waterdichte laag aan.
die van mij is naar een paardendekenwasserij gegaan, dat gaat wel goed. wassen ze 'm met speciaal rambo-spul.
misschien een tip voor je nieuwe deken??
[/quote]
[/quote]

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 21:59

Over het algemeen goede berichten zo te lezen!

Als ik besluit om echt een nieuwe zomer regen deken te kopen gaat het de roze Amigo worden!!