Pasvorm outdoordekens, welke de beste?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Pasvorm outdoordekens, welke de beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 23:34

Ik zit al even te kijken naar een nieuwe outdoordeken voor deze winter. Hij moet dus behalve dat hij erg dik is, ook een goede pasvorm hebben. Die van mij krijgt ontzettend snel schuurplekken op zijn schouder, dus het is nodig dat het deken voor hoog sluit. Kom maar op met jullie ervaringen, wat vinden jullie van Bucas/ Rambo/Rhino etc.

ellepel

Re: Pasvorm outdoordekens, welke de beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 23:37

S&K!!

ik vind het echt een superdeken
ik heb een 300 grams
mijn pony loopt er al 3 jaar mee rond in de winter, deken is nog waterdicht.

en inderdaad deze deken sluit hoog, pony heeft gelukkig nooit schuurplekken op de schouder.

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 00:12

Dominick heeft een hele mooie pasvorm!

Schuren niet op de schouders!

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 00:47

ligt aan de bouw van je paard/pony
de ene deken houd meer rekening met een dikke nek de ander met een smalle idem voor kont buik etc

zelf ben ik erg te spreken over de busse dekens (everline)
die hebben een ergonomische rug naad

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 09:22

Die van mij is niet echt breed, en heeft veel schoudervrijheid nodig.

Barco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:34

ikzelf vind de bucas qua pasvorm niet geweldig (voor mijn paard). Barco heeft veel front en een flinke schouderpartij en daar is bucas te krap voor.
rambo en rhino zijn super! die blijven zo goed zitten, zelf na een flinke rolpartij!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:36

dat heb ik met de mijne dus ook, vandaar dat ik een S&K deken heb.
hij was wel wat duurder,maar gaat volgens mij ook veel langer mee

maar geeft mijn dier net even dat stukje extra meer vrijheid waardoor ze niet van die plekken op de schouders krijgen

Fleurtje100

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:44

De mijne past de horseware dekens het beste. Rambo vind ik wat duur, dus meestal is het Rhino. Bevalt heel goed, dekens gaan ook lang mee.
Bucas zit inderdaad voor te straks. Bij Harry's Horse krijgt hij geen schuurplekken maar die regenen in bij zijn schouders. Op mijn vorige stal zette ik mijn paard zelf 4-5 keer per week n uurtje in de paddock en hij had alleen dan zijn waterdichte Harry's Horse op (op stal een staldeken). Hij stond alleen en toch zaten er op het eind van de winter allemaal scheurtjes in de stof. Met Rhino heeft hij nou n hele winter altijd met zijn deken opgestaan, iedere dag buiten geweest en die is nog prima. En zoveel scheelt het niet eens in prijs.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 09:55

Barco schreef:
ikzelf vind de bucas qua pasvorm niet geweldig (voor mijn paard). Barco heeft veel front en een flinke schouderpartij en daar is bucas te krap voor.
rambo en rhino zijn super! die blijven zo goed zitten, zelf na een flinke rolpartij!

Die van mij heeft dus absoluut geen brede schouderpartij, maar hij heeft wel veel ruimte nodig tijdens het lopen met zijn schouders. Ook heeft hij niet veel front. Dus misschien is Bucas toch nog wat voor mij? Ik had afgelopen winter een pessoa deken, die vond ik ook erg fijn, maar is te dun (280 grams). En die weatherbeeta dekens? Ik vind die staartflappen erg handig.

Barco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:08

ikzelf vond dat er te weinig vrijheid was. maar mijn beoordeling hierin is gekleurd. Ik kan dus niet zonder meer zeggen dat die deken wel iets voor jou paard zal zijn.
weatherbeeta viel voor mij altijd af, omdat ze een tijd geleden achterbleven qua technologie tov. de rambo's. Daarom ben ik nu huiverig om er zo een te nemen. (nu kan het wel helemaal veranderd zijn, ze zijn geloof ik bezig met een aardige comeback)

tantethee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:11

hoi als ik jou was zou ik voor bucas gaan, als je je paard goed omschrijft. niet voor weatherbeeta, die hebben meerder mensen bij mij op stal, maar vind hem vooral goed liggen op wat grovere paarden, bij de smalle glijd ie naar achteren. Anky vind ik beter liggen op wat grovere paarden met flinke hals!