Ervaringen Thorowgood Griffin

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Katniss

Ervaringen Thorowgood Griffin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 12:03

Ik hoop dat deze vraag niet eerder gesteld is, maar bij mij doet de zoek-functie het niet... Heeft er iemand op het forum een Thorowgood Griffin en wat zijn de ervaringen met het zadel? Ikzelf heb het gevoel dat het een beter zadel is dan de Wintecs. Klopt dit?? Ik heb zelf een Hannoveraan, die ik over 6 maanden in ga rijden. Is het dan verstandig om met een Thorowgood te beginnen?

Een boel vragen, ik hoop dat jullie de antwoorden weten

moeshie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:05

ik heb een thorowgood en ik ben er echt heeel tevreden over.
Wordt bijna niet vuil, super kwaliteit, goede pasvorm...
Natuurlijk moet je't niet vergelijken met een zadel van 1000€.
Maar onder de kunststofzadels is het toch echt een pareltje!

grtzz maui

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 00:23

Ik heb ook een Thorrowgood griffin, wel een ouders/speciaal model van Heather moffet, maar is zelfde materiaal als de griffin die nu word verkocht. Ik heb hem nu ongeveer 3 jaar, de stiksels onder aan het zweetblad waar mijn been ligt laten nu los, ook gaat de bovenste laag van singelstoten scheuren door de singel. Vooral met elastieke singel komen er flinke scheuren in, nou zit er nylon onder en is het kunstsof meer voor de sier maar het is wel irritant met aansingelen. Dit probleem heb je volgens mij ook met wintec.

Ik heb verschillende paarden ingereden met dit zadel, het vormt namelijk ook naar het paard als het opwarmt zonder dat het inzakt waardoor het goed ligt.(moet koud uiteraard ook goed liggen! ). Maar hij is prima geschikt voor inrijden.

Beugelophanging is (althans bij mijn zadel) wat verder naar achter dan bij de meeste zadels, waardoor je automatisch een nettere zit krijgt.

Groot nadeel zijn dus de singelstoten, maar die kan je altijd vervangen door lederen.

Ik vind het een fijn zadel

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 00:49

op mijn andatje had ik ook een griffin , heerlijk zadel
op de standaard kwpn ligt hij meestal minder goed

zelf was ik iig meer dan tevreden heb er maar kort van kunnen genieten toen had ik een kopr vor mijn paard , die persoon vond het zadel een niet genoeg diepe zit hebben (die heeft nu een spaans zadel ..)