Springschoenen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ray_Ninja

Springschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 16:48

Ik heb een paard wat erg kort is in de rug, en lange benen heeft. Daardoor gaat hij steeds met zin achterbenen in de kooten staan van de voorbenen. Ik had nog een paar rubberen springschoenen(met klitteband) liggen dus die heb ik om gedaan, en die doe ik nu bij elke training om. Maar nou zag ik na springtraining dat hij de binnenkant van de kroonrand achter ook kapot had getrapt. Hij springt namelijk met zijn achterhoeven tegen elkaar aan. We zijn nu het B springen door, en we gaan volgende week L starten. Omdat we in de B al zowat elke bocht op onze gat zaten komen er deze week ijzers onder. Maar nou ben ik bang dat hij zijn benen helemaal vertrapt.

Mijn vraag:
Moet ik hem gaan rijden met 4 stuks om? en welke zijn beter, de neoprene of de rubberen?

_Cassandra_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:20

Het beste is dan inderdaad dat je met 4 stuks om gaat rijden. Ik heb dit ook en poos gedaan. Nu rij ik alleen nog achter met springschoenen omdat hij ook zijn kroonrand kapot loopt. Ik heb neoprene en rubberen en ben eigenlijk over beide wel tevreden.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:40

Mij lijken neoprene fijner voor je paard, eigenlijk.
Zelf heb ik rubberen.

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:56

Ik zou voor de rubberen gaan zonder klitteband.
Deze verlies je minder snel en zijn net wat beter bestendigd tegen kalkoenen/stiften (mocht je die gebruiken_

Ray_Ninja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 21:40

sronnie schreef:
Ik zou voor de rubberen gaan zonder klitteband.
Deze verlies je minder snel en zijn net wat beter bestendigd tegen kalkoenen/stiften (mocht je die gebruiken_

Die moet je toch om die hoef heen trekken? (is dat een beetje te doen?)