ik heb inmiddels nieuwe petries gekocht (model dressage) maar zit erg te twijfelen om er ritsen in de laten zetten. Het voordeel is dat je ze (naar mijn idee) minder aftrapt door dat je er iedere keer zo in stapt, maar van de andere kant verliest de laars ook zo zijn "elegantie" zeg maar.
Inderdaad, op het moment dat je netjes laarzentrekkers en een goede laarzenknecht gebruikt en je laarzen opbergt met spanners erin, dan gebeurt er niks mee.
Ik heb hetzelfde model laars....maar ik heb de rits erin. Voor mij was er geen andere keuze dan een rits plaatsen, vanwege mijn problematiek rond het aan en uittrekken van laarzen!!!
Als je op je paard zit, dan zie je er niks van dat je er een rits in zit, is mij al opgevallen, op de video die laatst is gemaakt. Tja als je naast je paard loopt, dan ziet het er inderdaad anders uit, maar tja je heb je laarzen nou eenmaal niet om hele dage erop te lopen, maar juist om op je paard te zitten.
Ik kan niet zeggen dat mijn laars nu lelijker is nu er een rits in zit. Het doorzakken van je laars heeft denk meer met de verzorging te maken, hoe jij je laarzen wegzet, hoe je ze verzorgt etc... By the way ik heb mijn rits aan de zijvoorkant zitten aan de binnenzijde. Tja kan kijken of ik een foto van mijn laarzen kan maken.....
Ik ben heel erg benieuwd naar de foto, en heb je de rits laten zetten zoals bij het model elegance van anky? En heb je dit bij de schoenmaken laten doen? kosten ? en werd de kuitmaat er veel breder van?
veel vragen....haha
Ik begrijp dat het inzakken etc. met het opbergen van de laars te maken heeft, maar met ritsen er in lijkt het mij dat de laars net iets minder te lijden heeft nou ja...ik twijfel er nog over
heb het pas geleden laten doen ook in nieuwe petrie's ben heel tevreden.
kuitmaat is er niet echt breder op geworden koste me 48,50 incl druk knopjes bij de schoenmaker inzakken valt tot nu toe mee, heb erook staanders in zitten.