Hoe werkt dit ding?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

QueJira

Hoe werkt dit ding?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 10:36

http://www.paardendrogist.nl/cache/prod ... ctID=25927

Er staat namelijk bij de omschrijving dat je hetzelfde moet doen zoals je manen zou trekken,maar dan ipv trekken dan in het handvat knijpen van dat ding en dan knip je de manen...ik snap er niets van,dan geeft dan toch een heel raar effect,want je trekt de manen er niet met wortel en al uit ,je laat gewoon stekels over Of zie ik het nou verkeerd.Zou dit ding bijv geschikt zijn om bij jonge paarden waar nog nooit wat met de manen is gedaan,de manen zijn erg lang maar niet te dik(dus trekken schiet niet op,want dan worden ze nog dunner,ze moeten dus alleen korter,maar niet dat het er zo precies geknipt eruit ziet,snappen jullie hem nog )

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:49

Werk vooral wanneer paarden niet al te dikke manen hebben. Je moet er wel wat mee oefenen, anders krijg je allemaal happen. Het is een kwestie van uitdunnen (net zoals met een manenkam de overige haren omhoog schuiven... en dan.... knip).

Heb het ding nu al vele jaren en nog steeds zijn de messen scherp.

QueJira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 10:58

GeJe schreef:
Werk vooral wanneer paarden niet al te dikke manen hebben. Je moet er wel wat mee oefenen, anders krijg je allemaal happen. Het is een kwestie van uitdunnen (net zoals met een manenkam de overige haren omhoog schuiven... en dan.... knip).

Heb het ding nu al vele jaren en nog steeds zijn de messen scherp.

maar zou dit ding wat zijn om echt lange manen te kortwieken of kan je dan beter met een manen-mes aan de gang?

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:08

Dan een gewoon mes of de schaar

#Ymke#

Re: Hoe werkt dit ding?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:26

ik heb het ding ook en vind het ideaal!!!!

Je kamt de manen gewoon even goed, en dan duw je met dat ding de manen omhoog, en houd 1 plukje vast, dan duw je erop en "knipt" het ding als het ware de haren kort... Werkt veel nauwkeuriger dan een schaar en je kan er ook mee uitdunnen!!

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:19

hoi, ik hem 'm sinds kort ook. mijn paard vind trekken echt een hel namelijk. dit vond 'ie prima.
moet wel bekennen dat 't minder mooi werd, maar dat kan aan mezelf liggen. ging wel reuze-snel en ik had achteraf een blij paard, i.t.t. bij trekken...
succes!