Wie kan mij helpen :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lotttttttt

Wie kan mij helpen :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 21:08

Hallo,

ik ben opzoek naar een goed antislib matje voor onder mn zadel , zadel schuift vrij erg dus moet een goed matje zijn!
Heeft iemand hier zo'n matje? welke werkt nou echt goed?

Deze staat op divoza.nl :

Afbeelding

Iemand hier ervaring mee? en is dit matje ook nog ergens anders te koop dan bij divoza ( ergens in noordholland!! )

Groetjes lotte

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:14

Ik kan alleen maar zeggen: laat iemand naar je zadel kijken, als het schuift ligt het niet goed.

lotttttttt

Re: Wie kan mij helpen :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 21:25

om dat soort reacties vraag ik niet... mn zadel pas goed alleen schuift het naar voren.

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:26

Je kunt hem ook bestellen !

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 21:29

ja dat weet ik! maar dan ben ik bang dat het weer niet goed is ofzo

Ook wil ik graag weten of het goed werkt! als ik nou van heel veel mensen hoor dat het super werkt kan ik hem met een gerust hart bestellen

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:30

Bij mij gaat bestellen bij Divoza altijd prima
Gewoon proberen!

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:42

een zadel dat schuift en wel past!? beetje vreemd. bel nu gewoon eens een goede zadelmaker en vraag eens raad. wat dacht je van bijv. van Harnessmaker hier op het boktforum.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:43

lotttttttt schreef:
om dat soort reacties vraag ik niet... mn zadel pas goed alleen schuift het naar voren.

PARDON? je vraagt om advies, en dat kun je krijgen.

KarinRimaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:51

Je zadel schuift vrij erg maar past wel goed...ik zou voorgaand advies volgen en een zadelmaker ernaar laten kijken. Een zadel hoort gewoon goed te liggen, eigenlijk heel simpel.
groetjes Karin

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:54

Micha schreef:
een zadel dat schuift en wel past!? beetje vreemd. bel nu gewoon eens een goede zadelmaker en vraag eens raad. wat dacht je van bijv. van Harnessmaker hier op het boktforum.

Als k zo in dr profiel kijk heeft ze net als mn zusje een smalle NRPS.
Hier zijn zadels heel erg moeilijk voor te vinden!
Ik zou van Triest bellen Lottttt!
Kost misschien wat, maar misschien ook wel beter!

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 22:10

ahum ...

Mijn zadel past. Het is moeilijk een zadel te vinden voor mijn pony inderdaad maar ik heb er nu eentje op die past, ligt goed, maar schuift wel wat.

Ik heb

- Advies van goede zadelmaker, heb deze heus niet zelf gekocht en erop gelegd en weg gereden!

- Hulsebos is geweest en heeft mij gezegt dat alle zadels nou eenmaal schuifen bij mijn pony ivm bouw. Ookal liet ik er eentje totaal aanmeten.

- vandaag is mijn pony onderzocht door een Osteopaat , ze heeft ook mijn zadel erop gezien, zadel PAST

@ Caira : rustig aan, ik heb geen behoefte aan beterweterige paardenmensen.

@ KarinRimaire : mijn zadel past dus gewoon

Mensen, vergelijk het met een ijslander, ook erg moeilijk. zadels schuifen ook bijna altijd vrijwel naar voren. Vaak hebben ze een staartriem of inderdaad ook een antislib matje onder het zadel.

Ik vraag in dit topic alleen maar naar mensen die ervaring hebben met deze matjes en welke nou het beste werkt.

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:11

lotttttttt schreef:
Hallo,

ik ben opzoek naar een goed antislib matje voor onder mn zadel , zadel schuift vrij erg dus moet een goed matje zijn!
Heeft iemand hier zo'n matje? welke werkt nou echt goed?

Deze staat op divoza.nl :

Afbeelding

Iemand hier ervaring mee? en is dit matje ook nog ergens anders te koop dan bij divoza ( ergens in noordholland!! )

Groetjes lotte

Een vriendin van mij gebruikt dit matje ook en is erg tevreden, wel moet hij goed op zn plaats liggen!

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 22:12

@janinetjjj , ja jou zusje heb ik in mn msn! Nouja, hulsebos is er dus ookal bij geweest, mijn pony heeft gewoon geen schouders of schoft waar het zadel steun zou kunne vinden, dus blijft hoe dan ook schuifen.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 22:12

Oke! precies die? van divoza? of een ander merk?

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:13

lotttttttt schreef:
@janinetjjj , ja jou zusje heb ik in mn msn! Nouja, hulsebos is er dus ookal bij geweest, mijn pony heeft gewoon geen schouders of schoft waar het zadel steun zou kunne vinden, dus blijft hoe dan ook schuifen.

Okee haha.
Ja die is van de Divoza en ligt onder een wintec 500 dressuur.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 22:26

Okee!
Zal wel alleen bij divoza tk zijn,.. als ik hier in de winkel vraag naar n antislibmatje kosten ze gelijk 70 euro, terwijl die van divoza rond de 15 euro is .. .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:43

Het anti-slipmatje wat je laat zien, ademt voor geen meter, ondanks de gaatjes.
Het blijft namelijk kunststof.

Als het dan toch schuift, neem dan een schapenvachtbontje, dat is nog het natuurlijkste wat je eronder kan leggen.

KarinRimaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:48

lotttttttt schreef:
ahum ...

Mijn zadel past. Het is moeilijk een zadel te vinden voor mijn pony inderdaad maar ik heb er nu eentje op die past, ligt goed, maar schuift wel wat.

Ik heb

- Advies van goede zadelmaker, heb deze heus niet zelf gekocht en erop gelegd en weg gereden!

- Hulsebos is geweest en heeft mij gezegt dat alle zadels nou eenmaal schuifen bij mijn pony ivm bouw. Ookal liet ik er eentje totaal aanmeten.

- vandaag is mijn pony onderzocht door een Osteopaat , ze heeft ook mijn zadel erop gezien, zadel PAST

@ Caira : rustig aan, ik heb geen behoefte aan beterweterige paardenmensen.

@ KarinRimaire : mijn zadel past dus gewoon

Mensen, vergelijk het met een ijslander, ook erg moeilijk. zadels schuifen ook bijna altijd vrijwel naar voren. Vaak hebben ze een staartriem of inderdaad ook een antislib matje onder het zadel.

Ik vraag in dit topic alleen maar naar mensen die ervaring hebben met deze matjes en welke nou het beste werkt.

Hoi! Ja dat maakt het verhaal anders inderdaad. Maar zonder de aanvullende informatie was het 1e advies wat er in me opkwam het zadel te laten controleren.Niet onlogisch Gaat vast lukken met bontje of anti-slip en succes!
groetjes Karin

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 12:21

@ Bitch : Ojee... dat is wel minder,, ik heb nu een lamsvel bontonderlegger maar als ik die eronder leg schuift het erger ( heeft het zadel nog meer speling te op zichte van de rug ) Of bedoel je dat ik het atislib matje in combinatie met lamsvel onderlegger moet gebruiken ?

@ KarinRimaire : ja inderdaad.. Ik heb werkelijk alles gedaan wat ik kon doen het is erg moeilijk! Ik reed eerst met voorsingel wat echt super werkt, maar haar bouw is iets verandert en het zadel schuift een heel klein beetje minder dan eerst, dus wil ik het nu proberen anders op te lossen omdat een voorsingel toch ook niet helemaal goed is natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:54

lotttttttt schreef:
@ Bitch : Ojee... dat is wel minder,, ik heb nu een lamsvel bontonderlegger maar als ik die eronder leg schuift het erger ( heeft het zadel nog meer speling te op zichte van de rug ) Of bedoel je dat ik het atislib matje in combinatie met lamsvel onderlegger moet gebruiken ?

hmm, dat is ook wel een optie. dan is het iig minder verstikkend.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 22:59

jamaar ik denk dat als ik dat matje er ergens tussen leg het niet veel zin meer heeft dus het moet gewoon onder t sjabrak ...

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:55

Hoi Lotttttt,
Je hebt ook van die sjabrakken met een ingebouwde rubberen bovenkant, zou dat iets kunnen zijn?
Sla je 2 vliegen in 1 klap! Geen geschuif en toch een sjabrak!
Succes ermee!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:56

Ik heb hem,en eerlijk gezegd,het is een hoop gedoe en het werkt niet.

_Merato_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:01

IndianRose, welke heb je, de losse of de ingebouwde?

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:42

''maar ik heb er nu eentje op die past, ligt goed, maar schuift wel wat. ''
Dan past het dus toch niet.

''mijn pony heeft gewoon geen schouders of schoft waar het zadel steun zou kunne vinden, dus blijft hoe dan ook schuifen.''
En het is maar goed ook dat het zadel geen steun vind op de schouders, het is nl. de bedoeling dat de schouder bewegingsvrijheid heeft.

Mijn advies, ga eens naar een zadelmaker, niet naar een verkoper.
Ik bedoel hier alleen mee te zeggen dat deze vaak een andere kijk erop hebben, en niet alleen willen verkopen, maar ook bereid zijn het 1 en ander aan te passen.
(Informeer eens bij harnessmaker hier op bokt)