O jee zadel past niet goed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

O jee zadel past niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 20:27

Ik heb mij merrie nu een paar maanden. En mijn zadel zo'n 8maanden. Het is ook nog niet opgevuld.
In het begin lag het zadel perfect. Mijn merrie is flink aangekomen en heeft meer bespiering gekregen.
Ik stapte net af en vond dat mijn zadel niet lekker meer lag. Hij
lag wat achterover. En de kussens raakte haar rug niet netjes meer.
Maar als ik hem laat opvullen dan zou hij dus van voor weer gaan zakken. En daar had ik ook niet echt veel ruimte meer over.

Ik ben bang dat ik afscheid moet gaan nemen van mijn zadel of zou daar nog iets aan gedaan kunnen worden.
Ik bel zoiezo van de week de zadelmaker om een afspraak te maken.

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:30

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn zadel heb ik nog geen half jaar. We hebben voor de aankoop gevraagd naar een zadel voor een paard met een hoge schoft, en nu merk ik dat het zadel bijna plat erop ligt.
Ik hoop ook dat er nog wt an gedaan kan worden, vind het namelijk een erg fijn en mooi zadel.

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 20:32

Ja dat heb ik dus ook mijn paard heeft ook een hoge schoft.
En het is zo zonde heb hem nog niet zo lang. En hij zit heerlijk.
Ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden.

Mungbean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:37

Dan nemen jullie toch gewoon contact op met een goede zadelmaker die aan huis komt kijken? Dat kost mestal maar weinig en meestal is er wel wat aan te doen. Indien niet, dat is een nog goed zadel makkelik om te ruilen voor een ander merk 2e hands zadel, via een goede zadelmaker of ruitersportzaak (vb. van Rijs in zevenhuizen).

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 20:39

Die ga ik morgen bellen. Die zal er nu niet meer zijn.
En inruilen vind ik zonde. Krijg je er geen drol voor terug. Als je mazzel hebt de helft van de nieuwprijs. En het is nog geen jaar oud.

ellepel

Re: O jee zadel past niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:48

naar mijn weten moet je dus altijd als je een nieuw paard en nieuw zadel hebt dit na een aantal weken( 12 geloof ik) laten nakijken door een zadelmaker en eventueel laten opvullen.

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 20:51

Het ligt nu zo'n 3 maanden op haar rug. En toen lag het goed. Ze is in de tussen tijd veel dikker geworden en veel meer bespiering gekregen ik denk dat dat ook mee speelt.
Ben alleen bang dat ze er niet veel meer aan kunnen doen. Aangezien ze van voor ook niet gek veel ruime over heeft.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 07:15

Ik ben begin volgende week in de buurt van oudenbosch....
Je probleem lijkt me niet zo'n probleem hoor, is vrij normaal en het zou me verbazen als je een nieuw zadel zou moeten gaan zoeken.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 08:18

ff off-topic: fijne vakantie Harnessmaker (zal wel lekker waaien op Texel...)

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 09:04

harnessmaker schreef:
Ik ben begin volgende week in de buurt van oudenbosch....
Je probleem lijkt me niet zo'n probleem hoor, is vrij normaal en het zou me verbazen als je een nieuw zadel zou moeten gaan zoeken.

Phoe dat is een hele opluchting.
Ik vreesde het ergste. Ik bel vandaag mijn vaste zadelmaker. Hopelijk heeft hij tijd deze week.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:14

ik zou inderdaad de zadelmaker vragen of hij er wat aan kan doen en anderseen ander zadel kopen. Maar ik zou om dit soort problemen te voorkomen dan ook geen paard et een hoge schoft kopen.

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 13:20

De zadelmaker komt vrijdag ochtend.
Vind het behoorlijk zonde als ik nu al een nieuw zadel moet kopen. Ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden.
Ik let alleen op het karakter als ik een paard koop. En ik heb nu ook echt een heerlijk paard.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:23

alexandra15 schreef:
ik zou inderdaad de zadelmaker vragen of hij er wat aan kan doen en anderseen ander zadel kopen. Maar ik zou om dit soort problemen te voorkomen dan ook geen paard et een hoge schoft kopen.

haha, die is goed!
en niet met rotte benen, en met een lief karakter, en Z-ambities, haha, zo kunnen we nog wel even doorgaan!
denk toch niet dat de TS op dit soort "tips" zat te wachten...

voor TS: laat inderdaad een goede zadelmaker eens kijken. wanhoop niet te vroeg->vaak kan er een hoop "gesleuteld" worden aan een zadel.
hoor over harnessmaker goede verhalen, en contacteer anders John of Hans van Best Fit eens, komen door het hele land heen, uitstekende vaklieden.
www.bestfitzadelservice.nl
succes hoor!