Springzadel of veelzijdigheidszadel???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Springzadel of veelzijdigheidszadel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 21:06

Ik vind het leuk om af en toe een te springen met mijn paard. Dit is echt voor de lol. Ik heb een heel goed dresuurzadel, maar zit te overwegen om er een ander tweedehands bij te kopen. Wat kan ik het beste kopen???? Ik koop wel een goed merk, en laat het aanmeten. Maar zit te twijfelen tussen een spring of vzh zadel. Wat is jullie advies en waarom????

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:09

Hoi Sandra,

mijn advies is een echt springzadel. Morgen komen ze bij ons passen

Ik heb tot nu toe steeds een vzh zadel naast mijn dressuurzadel gehad, maar nu er echt met Prisca gesprongen wordt, blijkt dat niet te werken. Het meekomen bij de sprong is echt lastiger dan op een echt springzadel. Ook de beenligging wordt steeds lastiger als je wat hoger gaat. Ook mijn lesgeefster heeft dan moeite om goed te blijven zitten. Dus vandaar dat mijn vzh zadel eruit gaat en dus vanaf morgen een echt springzadel erbij.

Voor je gewone rijden heb je tenslotte ook al een goed zadel, dus om te dressuren heb je deze niet nodig. Ook weer een argument om voor een echt springzadel te gaan.

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 22:25

Ja dat was mijn gedachte ook. Maar op stal vertelde ze mij dat goede tweedehandse springzadels nogal schaars zijn.

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:37

Dat klopt... Carl neemt er morgen wel een paar mee, zei hij... ben benieuwd. Anders ga ik voor een Kentauer of zo, die schijnen ook goed te zijn en toch niet zo heel duur (+ ik ruil mijn vzh zadel in, dat scheelt ook al)

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 23:56

Ik zou ook gaan voor een springzadel.
Kijk eens op bijvoorbeeld marktplaats, zat 2e handse springzadels van goede kwaliteit (bijv. Stubben)

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 01:09

Er zijn zat fijne tweedehands springzadels te vinden hoor Heb zelf een Ainsley tweedehands gekocht(heel fijn zadel) en heb pas geleden een stübben erbij gekocht(zadelmaker was op stal en had er toevallig een in de auto liggen).

Ik zou ook zeker voor een springzadel gaan, voor mijn argumenten verwijs ik je naar de post van Prisca

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 10:37

gomir schreef:
Er zijn zat fijne tweedehands springzadels te vinden hoor Heb zelf een Ainsley tweedehands gekocht(heel fijn zadel) en heb pas geleden een stübben erbij gekocht(zadelmaker was op stal en had er toevallig een in de auto liggen).

Ik zou ook zeker voor een springzadel gaan, voor mijn argumenten verwijs ik je naar de post van Prisca

Heb je een Ainsley springzadel?? Is dit een fijn zadel?? Mijn oog viel daarop. Ik heb er een op marktplaats zien staan.

blackstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:42

Ik ben ook vopor een springzadel gegaan. Heb me voor laten lichten door het Drunens Ruiterhuis. Hij adviseerde mij toch voor een springzadel te gaan, omdat je met een veelzijdigheidszadel net niet alles hebt zeg maar, je beenligging is niet optimaal met een veelzijdigheidszadel. En omdat ik toch ook al een dressuurzadel had.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:08

Udo2001 schreef:
Heb je een Ainsley springzadel?? Is dit een fijn zadel?? Mijn oog viel daarop. Ik heb er een op marktplaats zien staan.

Ik ben er erg tevreden over! Vind het een erg fijn zadel en ligt ook super op mijn paarden

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:53

Heb zelf net een Kentaur gekocht... Heerlijk zadeltje. Natuurlijk niet dezelfde kwaliteit als een Stubben ofzo, maar goed, voor die paar sprongetjes die ik maar... prima! Zit heerlijk, voelt kwalitatief gewoon goed aan...

Toen ik zei "voor die paar sprongetjes die ik maar" voorspelde mijn zadelmaker al dat ik er waarschijnlijk meer op zou gaan rijden als ik hem eenmaal had en dat is dus waar... Ik gebruik hem nu ook voor buitenritjes... Zit veel lekkerder en steviger

Lin4LifeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:13

Ik zou als ik jou was voor een springzadel gaan, ik heb zelf een pessoaspringzadel, zind ik een super zadeltje. ook heb ik thuis een BR jos lansink, die is ook super fijn. succes!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:14

springzadel en Carl heeft ze toch best regelmatig 2ehands.

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:28

Ik zou een springzadel nemen. Ik heb zelf ook een spring- en dressuurzadel, en een veelzijdigheidszadel vind ik persoonlijk meer een oplossing als je recreatief rijdt, of liever maar een zadel koopt. Nou heb je voor allebei de takken van de paardensport eigenlijk een uitstekend zadel

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:59

Ik zou ook een springzadel kopen. als je hem toch alleen maar voor springen gaat gebruiken, waarom zou je dan een vzh nemen?

sannee1992x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:40

Ik zou een springzadel kopen, inderdaad om dat je hem toch alleen maar voor het springen gebruikt!