Ervaring met Sprenger WH Ultra bit ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

Ervaring met Sprenger WH Ultra bit ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 18:26

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met het genoemde WH Ultra Bit van Springer. Dit is dus een dubbelgebroken watertrens (net als de KK Ultra) maar dan zit er in het middenstuk nog een ringetje dat kan draaien.

Afgelopen vrijdag was ik bij een clinic over Sprengerbitten en mij werd aangeraden om voor ons paard dit bit te gaan gebruiken.

Vandaar dat ik dus graag wil weten wat de voors en tegens zijn (zo die er zijn) en hoe het bevalt.

Ons paard heeft nu een dubbelgebroken watertrens (van HH) maat 12,5. Het WH Ultra bit blijkt alleen in 12 en 13 cm te worden gemaakt. Wat is dan beter: iets groter of iets kleiner ? Het oude bit zit op zich goed nl.

#Ymke#

Re: Ervaring met Sprenger WH Ultra bit ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:44

ik heb mijn merrie een poosje gereden op dit bit.. Ze werd er onzettend onrustig van.. Constant met haar tong in de weer, en dan zo erg dat ze he naar buiten duwde.. Ze was ook erg onrustig met haar hoofd omdat ze continu met het rolletje bezig was.. Ze loopt nu op een gewone dubbelgebroken K&K en doet het hier veel beter op..

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:19

Moet ook eerlijk zeggen dat ik geen verbetering in aanleuning oid ondervond, rijden nu weer met een mooie basistrens. Dus als iemand nog een 2e hands bit (HS WH Ultra, maat 13) wil kopen?

Lin4LifeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:46

Ik heb dit bit een keer geprobeerd bij mijn paard, mijn merrie werd er heel erg onrustig door in haar mond. Dit werkte dus niet heel positief op het rijden. ik heb hem nu op de nieuwste van sprenger lopen, een dubbel gebroken, en dan een Dtrensje, die ergonomisch naar de paarden mond gevormd is. echt ideaal bitje vind ik dat

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 20:15

Ok, dus dan moet ik kennelijk niet gaan voor de WH Ultra. Wat is het voordeel van een D trens (welk bit heb jij precies)? Is dat niet harder in de mond dan een dubbelgebroken watertrens ?

Lin4LifeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 08:50

Ik heb voor mijn paard 2 sprenger bitten. Eerder reed ik hem altijd op een K&K ultra 21 mm, maar sinds een maandje ongeveer heb ik nu een d-trens, K&K bit Dynamic RS. deze is ergonomisch naar de paardenmond gevormd. k vindhet een heel fijn bit. Op het andere bit wil mijn paard nogal heel licht worden in de hand dat die net iets erachter gaat lopen. Op die d-trens heb ik er totaal geen last van. daarmee is ze veel constanter in haar aanleuning

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:28

Ik rijd Vic ook met de WH Ultra en ik vind haar er beter op lopen dan op de gewone K&K Conrad Ultra. Alsof ze haar ei wat beter kwijt kan op dat rolletje, ze wordt er juist rustiger van. Al kan ik me goed voorstellen dat andere paarden juist het tegenovergestelde hebben met dat rolletje.

Schangah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:14

Lin4Life schreef:
Ik heb voor mijn paard 2 sprenger bitten. Eerder reed ik hem altijd op een K&K ultra 21 mm, maar sinds een maandje ongeveer heb ik nu een d-trens, K&K bit Dynamic RS. deze is ergonomisch naar de paardenmond gevormd. k vindhet een heel fijn bit. Op het andere bit wil mijn paard nogal heel licht worden in de hand dat die net iets erachter gaat lopen. Op die d-trens heb ik er totaal geen last van. daarmee is ze veel constanter in haar aanleuning

Heb dit bit ook sinds kort en mijn ervaringen zijn positief.