Bescherming tegen strijken in de wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daentje

Bescherming tegen strijken in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 17:07

Wat zou een goede manier zijn om de kogels van een paard te beschermen tegen strijken als het paard in de wei loopt?

Op zich zie ik een paard het liefst 'naakt' in de wei, maar in dit geval zou ik z'n kogels toch graag beschermen. Het is geen paard die probeert zich van dingen te ontdoen, maar het moet natuurlijk wel goed blijven zitten. Verder moet hij er ook niet teveel last van hebben en het liefst iets wat niet te duur is.

Nu heb ik gewoon BR strijklappen om, maar wat vinden jullie bijvoorbeeld van rubberen ringen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:10

staat hij altij dop wei of gewoon paar uurtjes per dag en strijkt hij dan zo erg? Mijne strijkt onder rijden ook, maar op wei valt het mee, heb dan ook geen bescherming in. Ik zou als echt nodig was gewoon strijklappen omdoen, die wat je nu ook gebruikt. Als hij altijd buiten staat zou ik wel regelmatig controleren of er geen vuil en nattigheid achter komt, niet goed voor de huid daar.

ikke

Re: Bescherming tegen strijken in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:09

Je zou eens strijkringen kunnen proberen. Even een plaatje gejat bij Divoza:
Afbeelding
De ringen horen eigenlijk in de kootholte. Vaak is eentje al voldoende.

Daentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 20:24

oké, één ring dus.

Ik heb mijn paard als het enigzins redelijk weer is in de wei lopen. Dag en nacht. In eerste instantie zonder bescherming, maar er is een eitje op de kogel ontstaan. Nu ik strijklopen om heb is dat al weer minder. Maar omdat hij zoveel buiten staat, vind ik het vervelend om steeds strijkklappen om te doen. Ik denk dat hij van een ring minder last heeft.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 08:32

Best kans op. Een kennis van me had er last van bij het rijden, maar haar paard had er geen moeite mee om hele dagen met die ring te lopen, ook trektochten.
Ik heb het zelf een poosje gebruikt bij mijn oude paard omdat de smid de achterijzers iets te ruim had gelegd en ze zichzelf aantikte.

Lin4LifeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:07

je kan ze ook gewoon strijklappen om doen, moet je alleen wel van die soepele hebben, die niet snel kapot gaan

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:35

mijn vriendin had voor haar paard ook zo`n ring

halverwege de buitenrit was hij weg
gewoon kapot gelopen, dus erg stevig zijn ze niet

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:31

Mijn verzorgster heeft 'm indertijd gekocht en dus bij onze boedelscheiding ook meegenomen en dat ding leeft al een jaar of tien, dus zo heel slecht was ie niet.