Lengte teugels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jamezy

Lengte teugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 12:46

Welke maten teugels (lengte) bestaan er en welke maat is gebruikelijk?

Thanks!

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:29

Pff.. ik weet het niet precies, volgens mij zijn vrijwel alle teugels evenlang, maar heb je dan bijv. een korte variant voor een pony en een langere voor een groot paard. Kun je vast en zeker bij de ruiterzaak voor informeren

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:31

je hebt in ieder geval zeker al pony maat en paardenmaat, heb toevallig 2 wkn geleden nieuwe gekocht en heb flink moeten spitten om een paardenmaat te vinden....
Of nog meer maten zijn weet ik niet zeker.
Bel een ruitersportzaak op en je weet het.

anniek_uc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:32

heb je niet de zelfde maten teugels als dat je hoofdstel is, dus als je hoofdstel cob is krijg je dan niet de juiste maat teugels erbij die daar bij horen?? of ben ik nu heel blond??
moet je inderdaad even aan mensen van de winkel vragen. mijn teugels zaten er gewoon bij en als ze kapot gingen nam ik ze van mijn andere hoofdstellen.

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 16:48

u_c_lover schreef:
heb je niet de zelfde maten teugels als dat je hoofdstel is, dus als je hoofdstel cob is krijg je dan niet de juiste maat teugels erbij die daar bij horen?? of ben ik nu heel blond??
moet je inderdaad even aan mensen van de winkel vragen. mijn teugels zaten er gewoon bij en als ze kapot gingen nam ik ze van mijn andere hoofdstellen.

ja als je een hoofdstel koopt zit de juiste maat er al bij, maar niet iedereen heeft extra hoofdstel thuis hangen dus moet je een nieuw paar teugels kopen....

Jamezy

Re: Lengte teugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 16:51

Ik heb wel teugels aan m'n hoofdstel, maar even niet bij de hand... Opmeten (meetlint heb ik dan weer niet) is weer zo'n gedoe, dus ik hoopte dat iemand het me zo kon vertellen

In ieder geval, er bestaan twee maten dus, als ik het goed begrijp? (Ook wel logisch...)

Een meter of drie, of is dat weer veel te lang? (Volgens mij verkijk je je daar stiekem nog wel op )

mememe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 08:38

je kan ook je andere teugels meenemen naar de winkel.en gaan vergelijken welke evemlang is,dus dan heb je de goede maat denk ik bijna wel.

Jamezy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 10:10

mememe schreef:
je kan ook je andere teugels meenemen naar de winkel.en gaan vergelijken welke evemlang is,dus dan heb je de goede maat denk ik bijna wel.

Ik zag op Internet een interessant setje, maar er stond een lengte van drie meter bij, vandaar... (En andere maten in overleg, maarja, als ik niet weet hoe lang gangbaar is )

Lin4LifeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:58

als Als je een fullhoofdstel hebt dan zitten er full teugels bij, heb je ene cobhoofdstel zitten er cob teugels bij en bij ene ponyhoofdstel zitten er ponyteugels bij.

Als je wilt weten hoelang ze zijn, moet je ze ff thuis bij een hoofdstel meten, of op de manege als je thuis niet een hoofdstel hebt.

Jamezy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 14:09

Lin4Life schreef:
Als je wilt weten hoelang ze zijn, moet je ze ff thuis bij een hoofdstel meten, of op de manege als je thuis niet een hoofdstel hebt.

Ja, ik weet et... Maar ik had geen meetlint noch hoofdstel bij de hand, dus ik hoopte dat iemand het zo één-twee-drie wist

Heb ze inmiddels besteld, dus ik zie wel wat er uit komt

Lin4LifeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:14

oke succes dan!!

Jamezy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 14:58

Lin4Life schreef:
oke succes dan!!

Thanks! En uiteraard bedankt voor je reactie