Past het nieuwe Anky zadel op veel paardenruggen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plopperd

Past het nieuwe Anky zadel op veel paardenruggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 22:24

Mijn paard heeft een moeilijke rug als het gaat om het passen van zadels.
Ik ben benieuwd of het nieuwe anky zadel een dusdanige pasvorm heeft, dat het op bijna alle paarden wel past.

Weet iemand dit???

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:44

Nee aangezien het close contact kussens heeft. Ken er meerdere die met dit zadel rijden en die hebben er nu al problemen mee. Een paar hebben het oude model van pessoa en een paar het nieuwste model wat tegenwoordig in de winkels hangt.

denk dat je met het oude anky zadel die van barnsby de avg beter uit de voeten komt als je paard een moeilijke rug heeft. Maar dan hangt het totaal van af wat voor rug het heeft je zou het gewoon een keer moeten passen.

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:50

Op mijn paard past het zadel in ieder geval niet. (Smal met een steile schoft)

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:03

Als je paard een moeilijke rug heeft, zal je een zadel aan moeten laten passen Alleen dan krijg je een goed passend zadel!

plopperd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 23:26

PriscaZ schreef:
Op mijn paard past het zadel in ieder geval niet. (Smal met een steile schoft)

Hoi Prisca Z, ik heb ook een zangersheide, maar dan een ruin. Mogelijk met de zelfde soort rug, smal en steil... Zaterdag komen ze een nieuw zadel passen. Ik ben benieuwd welke keus jij hebt gemaakt kwa zadel? Kortom welk zadel past er wel goed?

Groet, plopperd

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:05

Bij mij paste een KN (weet niet meer welk type) en de Euroriding Luxor goed. De Euroriding Titan II paste redelijk. Ik heb de Luxor gekocht.

Verder hebben we er bijna alle merken op gehad die er maar zijn, en lag er echt niks goed. (Passier, Prestige, Kieffer, Anky...)

plopperd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 21:07

PriscaZ schreef:
Bij mij paste een KN (weet niet meer welk type) en de Euroriding Luxor goed. De Euroriding Titan II paste redelijk. Ik heb de Luxor gekocht.

Verder hebben we er bijna alle merken op gehad die er maar zijn, en lag er echt niks goed. (Passier, Prestige, Kieffer, Anky...)

Grappig hoor, zaterdag hebben ze bij mijn paard ontzettend veel verschillende zadels gepast, en er waren er maar 3 de goed zaten, idd de KN symfonie, Euroriding Luxor en Diamant. Ik ben uiteindelijk ook voor de Luxor gegaan, zat gewoon het beste. Welke voorouders heeft jou Zangersheide, misschien zijn ze wel dicht familie van elkaar. Omdat ze zou op elkaar lijken???

Groetjes

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:09

Vader is Almox Prints , die weer een zoon is van Hockey II. Moeder is een dochter van Secretariat XX en een kleindochter van Ramiro Z. Iets hetzelfde?

plopperd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 19:11

Ramiro Z, dat wel, maar dat zijn volgens mij bijna alle zangersheiders
Verder niet, maar ik vind het wel erg grappig dat we op hetzelfde zadel zijn uitgekomen.

chelsea82

Re: Past het nieuwe Anky zadel op veel paardenruggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:23

Mijn vriendin heeft het allernieuwste anky zadel gekocht.
Ik schrok toen ik dat zadel zag.
Ze had het zadel nog net geen maand en de zweetbladen waren al helemaal kaal.Extreem veel slijtage plekken zaten er op het zadel na enkele malen er mee gereden te hebben.
Ze reed daarvoor met een ainsley, heeft ze 7 jaar mee gereden en haast geen gebruikerssporen te zien.
En een nieuw zadel binnen een maand zo versleten.Vindt ik heel slecht.
Het ligt absoluut niet aan haar beenligging.Het zit ook op het hele zadel.Ze is er mee teruggegaan.Het kwam door het leerverf.Ze krijgt een nieuwe maar ze kunnen niet garanderen dat het weer gebeurd.Ze neemd wel die nieuwe, maar ze heeft spijt dat ze zo'n zadel heeft gekocht en zweerd toch bij haar oude merk zadel.