3 maanden geleden heb ik mijn eerste Myler bit aangeschaft. Ik heb me goed laten adviseren en met met een Low Port Comfort Snaffle with Dee rings level 2 thuis gekomen. Ik heb de laatste 3 maand dus met dit bit getraind en ben echt dramatisch snel vooruit gegaan.
Nu ben ik zo ver dat ik op 1 hand verder kan. Gister heb ik daarom een nieuwe Myler gekocht...weer veel advies gevraagd en nu heb ik een Forward Tilt ported Barrel with 7" Flat Shanks level 2-3. Ik heb nu 2 keer met dit bit gereden (op 1 hand natuurlijk) en het gaat buitengewoon fantastisch!
(ikzelf rij dus western, maar andere verhalen zijn ook zeker welkom!)
Nu vraag ik me af of meer mensen zo dramatisch vooruit zijn gegaan in training dankzij de Mylers...
Welke ik heb ben ik even vergeten. Hij heeft D-ringen en het is een level 2 bitje. Ik rijd er dressuur mee.
Mijn paard liep te diep en kon ineens heel erg schrikken van het bit. Toen bleek een en ander niet opgemerkt te zijn door mijn eigen tandarts, dus ik heb hem laten behandelen in Utrecht waar ze aangaven dat hij een heel vriendelijk bitje moest hebben, omdat hij geen pijn meer had, maar er wel een beetje bang door was geworden.
Ik wissel nu wel af met een dubbel gebroken D-trens, maar m'n Myler blijft toch favoriet.