Martingaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Martingaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 23:29

Rijden jullie met of zonder martingaal? En wat vinden jullie uberhaupt van rijden met een martingaal (of andere "hulpteugels""hulpmiddelen")?

zns

Re: Martingaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:23

Ik rij met martingaal. Ik vind dat als je het verstandig gebruikt, je ze gewoon kunt gebruiken.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:28

Martingaal alleen bij het springen. Verder zonder poespas.

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:44

Ik rij nu best vaak met martingaal omdat ze de laatste tijd nogal vaak haar hoofd omhoog gooit en gaat rennen. Als ze een martingaal omheeft lukt dat haar niet.

Bij goed/ correct gebruikt van martingaal of andere hulpmiddelen heb ik er niks op tegen

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:30

ik gebruik een martingaal als ik naar buiten ga, dan gooit mijn paard zijn hoofd nogal ver omhoog. Met springen gebruikte ik hem daarom eerst ook, nu af en toe nog, want zonder lukt het nu ook. Alleen als mijn paard echt vervelend is doe ik hem ook om met springen.
zolang je een martingaal gebruikt met het doel waarvoor hij is vind ik er niks slechts aan.

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:33

Op mijn verzorgpaard rijd ik zonder martingaal. Op mijn vorige verzorgpaard en vorige manege reed ik ook altijd zonder martingaal. Op de manege waar ik nu rijd hebben alle paarden een martingaal maar volgens mij zijn ze net zo goed zonder martingaal te rijden. Van mij mogen ze wel af want ik zit altijd met dat ding in de knoop bij het opzadelen. Kortom volgens mij heeft het niet veel nut om met martingaal te rijden.

mememe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 08:43

ik vind dat je alleen met martingaal mag rijden asl je het nodig hebt.
als je het niet nodig hebt en desnoods 1 keer gebruikt is het zonde voor je geld.maar als je hem correct gebruikt kan niemand er wat op tegen hebben.

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:48

Ik rijd altijd zonder martingaal. Ik heb vaak de indruk dat hij er meer omhangt voor de gemoedsrust van de ruiter als dat hij nut zou hebben. Bovendien, als ik met martingaal rijd word ik gek van "al" dat leer voor mijn neus.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 14:00

voorheen reed ik een ander paard, toen reed ik ook met een martingaal. dat was noodzakelijk met dat paardje. nu rijd ik vrijwel hulpteugel loos. af en toe met gogue. maar daar longeer ik voornamelijk mee!

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:30

Ik rijd met martingaal met voortuig, maar alleen met springen en buitenritten. Ik rijd nooit met slof, bijzetteugels etc. Ik vind dat je een martingaal alleen moet gebruiken als je er ook echt mee om kunt gaan, dus als je 'm goed afstemt.

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:33

Ik rijd ook met een martingaal als we echt lang naar buiten gaan, je weet maar nooit. Verder rijd ik afentoe met slof of elastiek om los te rijden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:52

Als het paard op de manege waar ik rijd een martingaal heeft, rijd ik gewoon mét, misschien na een aantal lessen dat ik het eens zonder probeer, maar ik vind dat je met de martingaal weinig tot geen schade aan kunt richten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:32

Ik rij altijd met een ophaaltrens, mexicaanse neusriem, MikMar-bit, thiedeman, halsverlenger, martingaal, bijzets, slofteugel, en knal de pessoa er ook nog ff om heen, t'is ff optuigen, maar dan heb je ook wat. Veiligheid boven alles zeg ik altijd maar.

Nee, grapje, ik rij zonder martingaus, mijn peerd heeft een te korte hals daarvoor.