Zadeldek met singel en stijgbeugels eraan?? Wie? Of info?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cathlin

Zadeldek met singel en stijgbeugels eraan?? Wie? Of info?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 19:28

Ik weet niet precies of het hier goed staat, anders sorry

Ik zoek info over een zadeldek met singel en stijgbeugels eraan.
Of iemand ervaring daarmee heeft?
Of iemand weet waar ik het kan kopen?
Hoe duur het ongeveer is?
Een foto misschien?............
etc.

Alvast bedankt
Gr. Cathlin

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:32

Bare back pads heten ze, maar je kan ook een singel met sjabrak nemen.
Als je er stijgbeugels aan wil moet je iets nemen wat stabiel op de rug blijft liggen, anders gebeuren er ongelukken.
De enige die ik ken die dat heeft is de natural ride pad. Hue en Hott heeft hem, anders moet je hem uit Amerika laten komen en dat komen er importheffingen bij.

Cathlin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 19:35

Dankje wel voor je reactie!!
Ben super geholpen daarmee..
Ik wil het graag op me jonge paard leggen omdat haar zadel niet meer past en moet wachten op me nieuwe en ik wil toch graag rijden. en zonder zadel gaat dat nog niet

Misteryke

Re: Zadeldek met singel en stijgbeugels eraan?? Wie? Of info

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:41

de pony die ik rij heeft ook zo een zadeldoek met singel en stijgbeugels aan liggen naast haar gewone zadel, heb er nog maar eenmaal mee gereden en nadien niet meer omdat ik het niet makkelijk vind bij deze pony, het draait immers nogal makkelijk, waardoor ik er in de bochten steeds bijna onder draaide omdat da pony heel snel is, zeker in draf en galop en ze haast plat door de bochten gaat. Ik vond het dus niet zo geschikt omdat je gewoon minder stevig zit, ik vond het eerder gewoon luxe uitvoering van zonder zadel rijden.

veel succes nog

Adrienna

Re: Zadeldek met singel en stijgbeugels eraan?? Wie? Of info

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:54

je zit met een barebackpad inderdaad niet echt veel steviger, het is meer zodat je niet vies word *grijns*

beugels zitten er niet aan bij een goede barebackpad, omdat je er ten eerste toch geen steun aan hebt (als je teveel op de ene leunt, schuift de pad zo onder de buik en lig jij eraf, er zit geen vormdeel in de pad dat is gewoon een stuk stof, bij wijze van)
ten tweede komt er door die beugels gigantisch veel druk op een klein punt op de ruggegraat (ophanging van de beugels) en dat is niet bepaald goed voor de rug.

Ik geloof verder dat de prijs van een barebackpad rond de 80,- ligt, Calippo van het NH forum (www.naturalhorsemanship.nl) verkoopt ze in ieder geval

kiithos1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:45

las je er nog niet zonder zadel op kunt rijden denk ik niet dat zo'n bareback pad iets is voor jullie, wat andere ook al zeiden, je mag de beugels eigenlijk niet gebruiken omdat je dan de druk op een te kleine plaats hebt.
Denk dat je beter een ander zadel kunt kopen, of een boomlooszadel, daar wordt de druk wel mee verdeeld.

Coconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:49

PB anders Jacimatho...die heeft een dek met singel en beugels ergens besteld. Misschien kan zij je meer info geven?

Cathlin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 17:20

Bedankt voor de reacties

Ik krijg ook een nieuw zadel maar dat duurt nog een paar weken, maar ik ga niet meer rijden want ze heeft nu een gevoelige rug door het andere zadel. Dus die gun ik nu alle rust
Heeft ze effs lekker vakantie is ook wel effs goed voor een jong paard

kiithos1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:23

Is idd niet verkeerd haar even rust te geven zeker als ze al een gevoelige rug heeft, lekker een paar weken met haar knuffelen en grondwerk doen

Cathlin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 20:29

Ja ik ga oefen voor de merrie keuring (aan de hand mee draven enzo.)
en longeren en idd grondwerk doen. En onder tussen kan ze zich lekkr 2 uur lang vol eten op het land

kiithos1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:31

Ik lees het al jullie vervelen je niet nu je geen zadel hebt

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:00

een bbpad met beugels is idd niet bedoeld om te staan in de beugels , de beugels zitten er slechts aan zodat je dezelfde been houding als op je zadel (ongeveer) kunt aannemen en de hulpen kunt geven op de gebruikelijke plek
deze zijn NIET bedoeld voor steun
A -> heb je dan een punt belasting wat alles behalve prettig is voor je paard
B-> als je niet 100% gelijke druk geeft links en rechts duik je der af

een normale bbp is al verkrijgbaar va 65 euro
de compleet uit lamsvel komt op een 200

tanja (als ze ze nog heeft) heeft ze van een soort neopreen
iets meer zitting en stillere ligging , ook al licht deze stevig op je paard (door de neopreen ) ook deze is niet bedoeld om er mee licht te rijden " in" de beugels (weederom door de belasting op de rug vh paard)

je moet het eigenlijk zien als rijden zonder zadel met een beschermlaagje tussen ruiter en paard (zachter voor de rug vh paard en de billen vd ruiter (en je broek blijft schoon )

de beugels zijn er puur voor je houding NIET voor steun

hier een foto , kan je dirct zien waar het je paard teveel belast als je "staat" in de beugels
Afbeelding

kiithos1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:25

mooie duidelijke uitleg nickyu.