zadelmaker Noord-Holland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

inge_aryn

zadelmaker Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 15:47

Ik ben op zoek naar een goede zadelmaker in Noord-Holland. Zijn er ook mensen die ervaringen (zowel positief als negatief) hebben met de zadelpasservice van Ooteman, Vroegop of Divoza?

Volgend voorjaar wil ik beginnen met mijn jonge fjord Aryn. Met wat voor een zadel zijn jullie begonnen met inrijden?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:36

Ik raad je aan om iig niet naar Vroegop te gaan, Divoza heb ik ook slechte ervaringen mee, maar das heel lang geleden. Vroegop heeft recentelijk nog een zadel 'aangemeten' bij iemand op stal waarvan achteraf de boom, en de vulling totaal niet in orde waren, zadelgoeroe harnessmaker was op stal en had dat geconstateerd.

Ooteman ken ik niet, maar een zadel laten aanmeten bij een winkel die het verkoopt is sowieso niet slim, ze spelen graag in op je onwetendheid, en je gevulde portomonnee.

Stubenitsky in Heemskerk heeft daarentegen wel een goede naam, die kan ik je wel aanraden.

Vwb inrijden, gewoon een oud ding, wat past, wacht ff af wat de boombreedte wordt voor je fjord, neem dat mee in het zoeken naar een zadel, en, als je het helemaal goed wil doen, zou ik Harnessmaker alhier, er naar laten kijken. Die kan het zo maken dat het zadel goed ligt, mits je boommaat correct is natuurlijk

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:38

Ooteman, Divoza en Vroegop inderdaad niet doen. Als er geen een zadel past, is het net de laatste die prima ligt (ahum) Stub is inderdaad een goede aanrader.

nomes

Re: zadelmaker Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:40

Over Stubenitsky heb ik ook alleen maar positieve verhalen gehoord! Laatst is hij mijn zadel komen bekijken, super aardige man en goede service!

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:59

Aryn

Hij is zo leuk!

Inderdaad stubenitsky, die deed ook zadels aanmeten voor de manege waar ik ooit reed; hij kwam in ieder geval over als een vakman en haalde ook vanalles voor ze uit de kast.

inge_aryn

Re: zadelmaker Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 19:37

Bedankt allemaal voor de reacties. Had inderdaad al wel wat mindere verhalen gehoord. Stubenitsky heb ik nog nooit van gehoord, maar ga ik zeker eens kijken nu iedereen zo positief is. Ik had ook al een PB naar Harnessmaker gestuurd, wat hij me aanraad.

Mariska ken je Aryn? Of ben ik op het moment gewoon niet zo scherp (zit wel in mijn nachtdiensten, zal daar dan wel aan liggen). Alleen is Aryn in dit geval een zij, gewoon een stoere naam voor een merrie .

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:59

Ik heb juist hele goede ervaringen met Divoza. Timo is alle keren bij ons geweest en we zijn alle keren prima geholpen.

Als ik 'problemen' heb met de zadels laat ik best-fit-zadelservice meestal komen, bevalt me ook super!

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:44

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:37

sluit ik me bij aan.... heb altijd John Kool van BestfitZadelservice.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:07

en John Kool heeft het vak weer geleerd van Hans Zuidweg, de "opper-zadelmaker" van Best Fit!

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:13

Jep dat klopt. Maar ja John is een vriend van mij en tevens mijn instructeur dus tsja kom je automatisch bij hem terecht. Maar hij had gelukkig een goede leermeester.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:05

Ik woon ook in NH en heb ook zeer goede ervarigen met John Kool van BestfitZadelservice!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:37

Ik had van harnessmaker begrepen dat de best-fit mensen bij hem informatie vroegen bij bepaalde 'zadel' problemen... dus wie er nu de ' goeiste' is, ik weet het niet

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:43

ik heb vrij goede contacten met zowel Hans als John. Naast concurrenten zijn wij ook collega's die elkaar waar mogelijk helpen. Zo werkt het het prettigst. Ook ik heb wel eens iets waarover een ander misschien meer weet en vragen kost niets.

Het wiel opnieuw uitvinden gebeurt al te vaak...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:56

harnessmaker schreef:
ik heb vrij goede contacten met zowel Hans als John. Naast concurrenten zijn wij ook collega's die elkaar waar mogelijk helpen. Zo werkt het het prettigst. Ook ik heb wel eens iets waarover een ander misschien meer weet en vragen kost niets.

Het wiel opnieuw uitvinden gebeurt al te vaak...

mwoh, voor mij blijf je toch de goeiste

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:02

Ach ja dat heb ik met John . Voor mij blijft hij de goeiste. Maar ik wist van hem ook al dat hij en harnessmaker ook contact hebben over en weer.