Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Navidad schreef:Dat zag ik zelf ook. maar nee dit bit is niks voor mij ik hou het gewoon bij een normaal bitjeaanleuning ligt toch aan de ruiter en helemaal niet aan het bit.
Citaat:Want nu hangen veel mensen zonder er verder echt over na te denken( lees: verder kijken dan hun neus lang is en niet als een kip zonder kop een bit aanschaffen omdat half nederland daar mee rijdt) een simpel en dik bit in,terwijl voor heel veel paarden een dik bit helemaal niet beter/zachter is voor hun mond gewoonweg omdat veel paarden helemaal niet voldoende ruimte in hun mond hebben voor een bit van 23mm.
kelly007 schreef:Ik zoek ook zo'n bit maar heeft niemand zo eentje dat ik eens zo kunnen lenen want zo het dan toch niet passen voor mijn paard heb ik veel geld voor niets vergooit
sronnie schreef:Maar ik begrijp niet dat je van bit gaat veranderen voor de aanleuning?
Als het goed is, komt de aanleuning vanzelf d.m.v. correcte houding, training etc.
Verder ben ik het met QueJira eens over dat vele mensen het bit gebruiken wat ze het meeste zien, helaas hebben paarden verschillende monden (anders was het allemaal wel erg simpel geworden) en zal de ene een wat dikker bit nodig hebben, en de volgende een dunnere.