Zadelprobleem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arienette

Zadelprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 15:54

Ik ben een quarter aan het inrijden en heb een beetje een probleem met het vinden van een geschikt zadel. Het paard is echt enorm rond en heeft eigenlijk bijna geen schoftvorm in zn rug. Nou kan ik niet zitten op het zadel van de eigenaar van het paard en past mijn wintec er niet echt op. We verwisselen nu iedere keer de boom, maar toch is het eigenlijk nog te smal en verschuift het zadel al snel naar links. Ik heb er nu een rode boom inzitten maar die hebben we nog 2 cm breder gemaakt dus hij is nu breder dan de breedste wintecboom. Ten eerste is het voor mijn eigen zadel slecht om steeds zo'n enorm brede boom erin te leggen? En zouden we hem nog verder kunnen oprekken? En daarnaast wat voor een zadels zouden geschikt zijn voor zo'n rond paard?

Freggel

Re: Zadelprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:27

Arienette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 17:23

Oh vergeten te zeggen: Nieuw zadel kopen is op dit moment een 'liever niet'. Als er een nieuw zadel moet komen dan zal het een western zadel worden, maar de eigenaar weet nog niet zeker of hij een nieuwe gaat kopen want als zn eigen zadel er ook op past scheelt dat in de portemonee. Maar op zijn zadel kunnen de beugels niet op mijn korte maatje dus daar kan ik hem niet op inrijden. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een tussenoplossing.

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:16

Heu... andere beugelriemen of fenders kopen voor jouw korte maatje?