Zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kim1

Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 16:57

Hoi,

Is het bij jonge paarden altijd zo dat je aan een bepaald merk vast zit inverband met de groei, ik vraag mij namelijk af welke merken er allemaal zijn zodat ik meer keus heb om te kiezen.

En kan je een zadel ook wat ruimer kopen zodat ze erin kunnen groeien??

gr kim

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 18:07

Een zadel moet altijd goed passen, niet te klein en niet te groot. Bij een jong paard kan het dus zijn dat je een aantal keer een ander zadel moet kopen.
Je kan ook een boomloos zadel nemen, die vormen mee als het paard smaller of breder wordt

Phrono

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:56

Een zadel moet je nóóit ruimer kopen, dan past het niet. En juist ook bij jonge paarden is een goed passend zadel belangrijk. Ik rijd mijn jonge haflinger met een wintec zadel, daar kun je de boom van verwisselen.

Je zit nooit aan een bepaald merk vast, elk paard heeft weer een andere rug, jong of oud.

Esmiralda_

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:35

als ik jou was zou ik voor een zadel gaan die je kunt aanpassen
een wintec zou ook handig zijn, daarvan kun je de boom veranderen dus als ze breder worden kun je er een andere(bredere) boom in doen
nooit een te groot zadel kopen, het is bij jonge paarden belangrijk dat er een passend zadel op ligt als je dat niet hebt kan het paard rug problemen zijn en dat is niet wat je wilt(ook zeker niet met een jong paardje)
je hebt ook leren zadels waarvan je de kussens en boom van kunt laten veranderen