[WN] Pad-vraagje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coconuts

Pad-vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 18:19

is er een speciale naam voor deze soort pad?

Afbeelding

er is bij de schoft zeg maar een stukje uit.
mijn paard heeft al 2 jaar (toen we dr kochten al) iets op dr schoft. ze heeft er verder geen last van ofzo maar er zit geen haar meer op..
nu wil ik graag zo'n pad met zo'n 'stukje er uit'. geeft mij een fijner gevoel, gewoon niets op die plek
maar ik kan niet veel van dit soort vinden.. (als het al een speciaal soort is?)

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:57

Dat heet 'cut-back' en je ziet het best wel veel.
Overigens kan een cut-back ook gaan knellen op de schoft, alleen dan een stukje verder naar achteren.
Beter af ben je met een pad die een voorgevormde ruggegraat heeft. Die heb je ook in cut-back modellen en ligt direkt beter op een paardenrug zonder eerst in model 'geperst' te moeten worden.

Coconuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 10:07

Sugarmiss schreef:
Beter af ben je met een pad die een voorgevormde ruggegraat heeft. Die heb je ook in cut-back modellen en ligt direkt beter op een paardenrug zonder eerst in model 'geperst' te moeten worden.

en heb je (of heeft iemand) hier nog iets meer info over? misschien waar ik die zou kunnen kopen eventueel?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:09

Ik stuur je een PB met wat info.

Coconuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 11:24

okee bedankt!

bultje

Re: Pad-vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:29

ik zou een neo-preen pad kopen krijgen ze geen schuur plekken van en handig schoon te maken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:23

Als er een plek al 2 jaar kaal is, zou ik eerlijk gezegd eerst eens kritisch naar de oorzaak daarvan kijken, en die ligt doorgaans niet bij een bepaald soort pad.
Weet je heel zeker dat je zadel goed ligt? (En trek je je pad wel goed omhoog als je opzadelt? Anders kan hij inderdaad knellen, maar dat doet een cutback ook als je er niet goed op let)