Ik heb een dressuursingel nodig, maar ik heb geen idee welke maat. Kan iemand me vertellen hoe ik dat op moet meten? 't gaat om een paard van ongeveer 155-160 cm, gemiddelde "dikte".
mijn paard van 1.65, fors en dik heeft een singel van 75 cm. Ik denk idd ook aan 55 cm voor jou paard. Maar kun je je paard niet even meten met het zadel op, van de ene singelstoot naar de andere?
mijn (brede) e-pony van 1.50 m heeft met een dressuurzadel een singel van 70 cm nodig... Zou 60 cm dan niet te klein zijn?verschilt natuurlijk ook per paard/zadel
Hangt idd vooral van je zadel af. De lengte van de zweetbladen/ singelstoten. Ik heb voor mijn haflinger van 1,45 2 singels, 1 van 55 en 65 cm. 55 voor met een dun dekje, 65 voor met een dikker dekje. Had eigenlijk 60 cm nodig bij nader inzien..
Nou, ik heb uiteindelijk een singel van 65cm gekocht, met het idee van als ie te kort is dan hang ik er zo'n singelverlengstukkie aan. Maar nee, hij is eigenlijk precies goed, zelfs wat aan de lange kant, dus wat mij betreft perfecto.
Ik heb een singel van (ik meen) 55 cm. Deze singel past goe dop mijn paard van 1.60 maar is veel te klein voor mijn pony van 1.43 (gebruik hetzelfde zadel).
Ik zou zeggen, gewoon passen, mocht het niet goed zitten kan je nog terug naar de winkel