Nou, ik heb nu mijn zinnen gezet op dit hoofdstel, het nieuwste model met de echte swarovski steentjes. Ik heb het hoofdstel in mijn handen gehad, en ik ben er echt verliefd op! Nu vroeg ik me af waar jullie jullie döbert hoofdstellen vandaan hebben, want hier hebben ze ze heel weinig, en ik wil wel graag prijzen vergelijken. Hier in Rotterdam bij hypo was het hoofdstel 319 euro.
Heeft deze blinde sluitingen aan het bakstuk? Ik vind het zo zonde dat de trenshoofdstellen van Dobert en passier vaak 'gewone sluitingen' hebben... Ben ook benieuwd naar een foto.
Nu moet je mij even inlichten wat je met blinde sluitingen bedoelt? Je bedoelt dat de sluitingen dan aan de binnenkant zit, dat is bij dit hoofdstel wel zo. Ik ben echt op zoek naar een foto, maar ik kan het echt niet vinden. Het is een zeer brede neusriem, zelfde breedte als van het passier hoofdstel.
ik zou voor de schumacher gaan. wat ik jammer vind aan het döbert hoofdstel is het niet consequent "rondgenaaid" is. omdat het hoofdstel niet verstelbaar is op het kopstuk, maar aan de zijkant, moeten aan de zijkant ook de gaatjes van de riempjes zitten, want die kunnen nu eenmaal niet rondgenaaid zijn. mijns inziens heb je dan dus maar een "half-rondgenaaid" hoofdstel. een deel van de zijkanten en het kopstuk zijn gewoon "plat"
Laatst bijgewerkt door Liezel1 op 15-05-06 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt
die van schumacher lijkt mij ook redelijk breed of niet? weet je misschien de maten van de neusriemen? op sommige plaatjes kan het behoorlijk anders overkomen terwijl de makten misschien maar een paar mm schelen.
Ik heb het basismodel van Döbert. Mijn paard heeft maar een klein koppie, dus die smalle neusriem is breed genoeg. Met zo'n brede ga je je afvragen waar de neusriem met het paard naartoe gaat. Ik vind het ook jammer dat de neusriem aan de zijkant moet worden versteld, aan die kant valt het rondgenaaide toch wat minder op.
Ik vind het knap dat je dat aan zo'n foto kan zien, het gaat toch om de kwaliteit en leersoort? Het leer onder de neusriem vooral is echt heel lekker zacht.
Ik vind het knap dat je dat aan zo'n foto kan zien, het gaat toch om de kwaliteit en leersoort? Het leer onder de neusriem vooral is echt heel lekker zacht.
Idd.. Je hoeft toch niet te zien dat het een hoofdstel van 319 euro is. Daar zou ik echt nie zo'n duur hoofdstel voor kopen, om te laten dat het "zo'n dure" is.
Nou ja, als je het verschil niet zou zien kan je ook een rondgenaaide Kieffer kopen
Ik ben toch echt blij dat de kwaliteit van mijn rondgenaaide Passier afstraalt hoor Wat ik minder mooi aan Döbert en Schumacher vind, is dat het stuk achter de oren zo lang/breed is. Dat maakt het wat grover.
ik heb gister deze gepast op mijn paard. niet mijn paard die hem om heeft maar stond erg gaaf! Hij is van schumacher, wat ouder model, wat ik wel jammer vind is dat sperriem niet rondgenaaid is en er geen aansnoerneusriem aan zit, maargoed je kunt niet alles hebben
volgens mij is het een beetje hetzelfde idee als deze alleen zit er dan maar een gesp op het hoofd
en er al uit wat je neemt? ik las dat je ook een schumacher heb besteld ?
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 17-05-06 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt
haha nee.. Ik ben echt een drama. Ik ben gister langs sta-rho geweest, en daar hadden ze heel veel döbert hangen. En ik heb nog een keer die met de swarovski steentjes en de mega brede neusriem in mijn handen gehad. Maar die neusriem is echt veeeeel te breed voor mijn paard, ik denk dat het de 5 cm wel haalt. Nog nooit zo'n brede gezien. Daarbij heb ik nog een mooi hoofdstel van döbert gezien, gescheiden kopstuk, niet rondgenaaid maar wel heel sjiek en onderlegd met een soort van suede. Super zacht!! Maar ik ga zaterdag naar het drunensruiterhuis, en daar ga ik me keuze maken. Want die leonie heeft, heb ik nog niet gezien.