Interesse in ZADELS CHIPPEN?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Interesse in ZADELS CHIPPEN?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 09:47

Hoi,

Ik heb eens gekeken wat er allemaal mogelijk is op het gebied van beveiliging mbt zadels. Een zadel kan gemerkt worden, maar er bestaat ook de mogelijkheid tot chippen van een zadel. (http://www.zadelregistratie.nl/tekst/esr.htm )

Wat zijn jullie meningen hierover?
Is er belangstelling in omgeving Arnhem/Apeldoorn om een dergelijke chip-dag te organiseren?

Groetjes, Armanda

Anoniem

Re: Interesse in ZADELS CHIPPEN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:33

Ik vraag me af of dit zinvol is. Op de website staat namelijk: 'Indien uw zadel van nieuwe wol is voorzien en u bent bang dat uw chip er niet meer inzit, laat dan uw zadel op een van de aangegeven dagen even scannen'. Dit zou dus betekenen dat je de chip er gewoon uit kunt halen.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:53

Voor zover ik weet zit de chip niet in een vast deel maar in de wol.
Wol kan je makkelijk verwijderen en dan is je zadel dus "ontchipped".
Ik zie het nut er niet van in tenzij de chip in de boom word geplaatst tijdens het produktie proces.

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:26

Als de chip vast zit, heb ik wel interesse. Daar zou ik wel voor naar Arnhem rijden, maar inderdaad als het gewoon los in de wol komt... Weet ik niet of het wel nut heeft...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 12:05

Levert de Chip dan hier WEL eigendomsrecht!
Vergeet niet dat als je je eigen spullen egenkomt op een markt in NL je NOOIT het recht hebt deze spullen mee te nemen. De verkoper kan ze namelijk ook "te goedertrouw" hebben gekocht. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Groot Brittannië waar eigendomsrecht nooit vergaat en gevonden spullen ALTIJD terug gaan naar de eigenaar, te goedertrouw gekocht of niet!

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 12:07

idd ik denk ook dat het weinig nut heeft.
je kunt ook je postcode in je zadel laten graveren, ik denk niet dat chippen tegenover graveren veiliger is ....
en chippen lijkt me erg prijzig tov graveren..

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 12:39

de chip in de wollen vulling heb je er zo uitgehaald, dat heeft dus geen zin.
je zou je postcode in je zweetblag kunnen laten stansen, maar dat geeft weer gedoe met verhuizen of verkopen van je zadel.
het schijnt dat de gestolen zadels naar het buitenland (oostblok etc.) verdwijnen. ga daar maar zoeken naar je spullen...
goede zadelklem met slot werkt denk ik het beste. of mee naar huis nemen.
en check even of je verzekering ook je ruitersportartikelen dekt!

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:05

Zo'n zadelklem heb ik inderdaad ook al in de overweging genomen... Ben er nog niet uit Wil mijn zadels graag op stal laten liggen, maar vind het zo'n risico. Het op en neer sjouwen is met mijn rug alleen ook niet echt een aanrader...

Dat stansen van een postcode of naam, lijkt me wel iets, maar is wel lastig met verkopen, mocht ik ooit nog een ander zadel willen.

FlappieR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:07

Ik heb een aparte zadelverzekering afgesloten destijds.

En ikmoet eerlijk zeggen, dat ik nog nooit een politieagent gehad heb die aan mij vroeg of hij mijn zadel mocht zien.

Albert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:13

harnessmaker schreef:
Ik zie het nut er niet van in tenzij de chip in de boom word geplaatst tijdens het produktie proces.

Onzinnig antwoord; voor een dief is het niet aantrekkelijk om een zadel eerst helemaal leeg te halen, de chip te zoeken en vervolgens weer netjes vol te stoppen. Bovendien is zo'n chipje zo klein dat die niet persé in de kamers verstopt hoeft te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:30

ikke schreef:
Levert de Chip dan hier WEL eigendomsrecht!
Vergeet niet dat als je je eigen spullen egenkomt op een markt in NL je NOOIT het recht hebt deze spullen mee te nemen. De verkoper kan ze namelijk ook "te goedertrouw" hebben gekocht. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Groot Brittannië waar eigendomsrecht nooit vergaat en gevonden spullen ALTIJD terug gaan naar de eigenaar, te goedertrouw gekocht of niet!

ja, dat is waar, maar duidelijk aanwijsbare redenen, dus als de verkoper zich inmengt met louche kontakten etc., is hier geen sprake meer van. De verkoper heeft nl altijd het recht om te weten, en na te gaan, waar de spullen vandaan komen. En als iemand de hele nacht achter een vrachtwagen rijdt, kan je op je vingers natellen dat het gestolen waar is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:40

Albert schreef:
harnessmaker schreef:

Onzinnig antwoord; voor een dief is het niet aantrekkelijk om een zadel eerst helemaal leeg te halen, de chip te zoeken en vervolgens weer netjes vol te stoppen. Bovendien is zo'n chipje zo klein dat die niet persé in de kamers verstopt hoeft te worden.

Ik vind het helemaal geen onzinnig antwoord, want waar een chip erin kan, kan hij er ook gewoon weer uit. Behalve als hij inderdaad echt op zo'n manier in de boom verwerkt zou zitten dat hij er niet uit kan en ook niet te beschadigen is, zonder de boom te beschadigen. En een zadel met kapotte boom is natuurlijk niet interessant om te verkopen, dus daar zal een zadeldief niet aan beginnen.

Ik snap eerlijk gezegd echt niet hoe de indruk gewekt kan/mag worden dat een klein chipje zo preventief is, als goede sloten, waakhonden e.d. die zadeldieven niet eens tegenhouden. Zo'n chip geeft gewoon een vals gevoel van veiligheid.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 19:43

Bovengenoemde bedenkingen had ik ook, maar altijd handig om te weten hoe iemand anders er over denkt!Ik laat mijn zadel gewoon merken, maar toch zou een chipje mooi zijn, als het idd niet in de wol werd ingebracht.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 19:46

"Indien Uw zadel van nieuwe wol is voorzien en U bent bang dat Uw chip er niet meer inzit". Uit deze zin lees ik niet dat de chip in de wol zit.......

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:54

de chips worden in meerdere delen van het zadel geplaatst en het zadel krijgt een soortvan stempel dat ie gechipt is. doordat ze chips in meerdere delen zitten is het verwijderen moeilijk omdat dan alle delen vervangen moeten worden en dat is dus nog niet "voordelig" voor de gene die hem gesloten hebben...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:41

Voor de postcode-bedenkingen heb ik een oplossing: neem een code die ergens voor staat. Ik heb een code in mijn zadel laten zetten die voor mij logisch is, maar voor een ander een willekeurige rij cijfers.
Meerdere chips lijkt me alleen prijsverhogend. Het Britse idee van zgn microdots vind ik zeker zo bruikbaar. Dit zijn kleine schijfjes, voorzien van een unieke cijfercode, welke met speciale blamke verf ergens opgespoten kan worden. Het idee wordt voornamelijk in de automobielindustrie gebruikt, maar er zijn natuurlijk ook andere toepassingen te bedenken.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:08

Ik zou geen interesse hebben, veel gestolen zadels worden diezelfde nacht nog naar de Oostbloklanden vervoerd en dan kan ik er van alles in gechipt en gegraveerd hebben maar geen kip die daar iets om geeft
Ik geloof meer in het netjes betalen van mijn verzekeringspremie

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 23:53

Albert schreef:
harnessmaker schreef:

De chip is zeer makkelijk op te sporen en nieuwe vuling kost in voormalig oostblok landen zo'n €10,-....... Hoezo onzinnig antwoord?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 19:45

Ik heb geinformeerd en er wordt er idd in het zadelkussen gechipt.

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:44

Dan dus geen interesse... Dan heeft het naar mijn mening geen nut...