Ik heb best een mooi zadel voor mijn haflinger maar aangezien het een beetje is verwaardeloosd is het erg achteruit gegaan. Het leer is op sommige plekken echt bruin, dat is dan ook mijn eerste vraag.. Heeft iemand weleens schoenpoets op zijn zadel gedaan om het weer mooier zwart te maken? bijvoorbeeld bij de stijgbeugelriemen, waar die lopen zegmaar.
Nou is een maand of twee geleden een zadelmaker gekomen. De manier waarop maar zadel lag kon echt niet meer. Hij schoof naar voren en zakte scheef. Dus de zadelmaker heeft het zadel veranderd, niet echt om blij van te worden. Het zadel zakt weer scheef, niet zoveel als eerst, maar nog wel. De zadelmaker heeft de singelstoot veranderd zodat het zadel niet meer naar voren zou schuiven. Het zadel schuift alsnog naar voren en alle druk zit heel erg om de voorkant, juist waar ze haar schouders probeerd te bewegen en het zadel wipt zelfs!! Als ik opzadel en aansingel staat de achterkant gewoon omhoog!
Nou is het zo dat het een heel fijn kieffer dressuur zadel is, dus eigenlijk heb ik zo iets van dat zadel is primmma opzich.. Maar heb ik wel gelijk.. Is het de moeite waard om weer vanalles te veranderen. En een meisje op stal zij al past het uberhaupt wel goed op Pauline?
Heel veel tekst, ik hoop dat iemand me kan helpen.