Ander (tweedehands) zadel nodig, advies....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Ander (tweedehands) zadel nodig, advies....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 06:00

Ik heb gister een eigen Fries gekocht. Ik heb haar gister gereden met mijn eigen zadel, wat haar wel goed pastte (moest achter een beetje opgevuld worden), maar ik kon op dit zadel niet goed zitten op haar, het is te plat. Ze heeft vrij grote beweging en gooit hoog op, dus heb echt een zadel nodig een wat diepere zit heeft en het liefst wat langere zweetbladen, omdat ik zelf lange benen heb.
Wie heeft tips? Ze is niet extreem breed. De aanschafprijs mag tot 800,- euro liggen.

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:57

Misschien een Hulsebos, die hebben vaak een vrij diepe zit?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:14

Ik ga weer even door met Prestige te promoten

Diepe zit, flinke wrongen, gewoon een fijn zadel, en zeker wel te vinden voor die prijs.

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:17

een kentaur penelope die ligt vaak goed op friezen. Wij rijden op de stoeterij alle friezen met die kentaurs.

ankem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 15:16

Ik ga zo even naar het Tweespan in Boarnbergum (van de fryso). Zij verkopen ook JC en Kentaur en dat zijn zadels in mijn prijscategorie. Eens even voelen hoe het zit en als het best zit, dan laat ik ze langskomen om te passen.

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:17

Goede keuze!

ankem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 22:03

Ze komen een kentaur Artemis 2 passen, daar zat ik het beste op. Ben lastig qua bouw, slank met hele lange bovenbenen. In de meeste zadels kan ik ze niet kwijt, deze wel.

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:12

zelfs zweetbladen kunnen in lengtes geleverd worden (soms zelfs tot in halve inches). Maar dan moet er een mogelijk besteld worden en dan kan de handelaar in kwestie mogelijk geen zadel meer uit z'n voorraad verkopen (= grotere winstmarge).

Misschien een optie om eerst eens een goede "zadelpasser" te contacten om jou en je paard te laten oppmeten en dan de boer op te gaan voor een zadel.

Daarnaast bestaan er echt nog wel echte zadelmakers die je evt een zadel kunnen passend maken.

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:15

maar daarnaast kunnen (en zullen) ze je dat ook wel bij tweespan vertellen.......