Klimke, Kn symphony, hulsebos ultimate Dof Passier gg/lenox?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jodievanmij

Klimke, Kn symphony, hulsebos ultimate Dof Passier gg/lenox?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 22:09

zoals de titel aangeeft..

welk van de genoemde zadels heeft jou voorkeur??

Motiveer je antwoordt maar.

Ga mijn topic alleen niet gebruiken voor een welles nietes spelletje maar hou het ontopic..

Dus welk zadel zou jij kiezen (het moet natuurijk bij paard en ruiter passen maar ik vraag me dus daarom af wat er nou vooral ronrijdt)

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:35

Ik denk dat je beter kan kijken welk zadel bij jou past als je een nieuw zadel wilt.
Iedereen is verschillend, zit verschillend, heeft een ander fuguur en heeft een ander paard.
Als je dan iets hebt gevonden wat bij je past, ga dan eens verder zoeken naar reacties en ervaringen met de zadelmaker.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:19

passier zou ik niet voor gaan. het zit zo hard! Kn is fijn en Hulsebos is ook fijn. Hulsebos heeft niet alleen een top pasvorm, want daht eeft KN ook, maar ook een super zit!

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:37

mag euroriding luxor ook??
maar ben eens met Bettine: kijk vooral wat voor JOU en JE PAARD fijn zit. het maakt jou toch niet uit wat ik (of iemand anders) fijn vindt?
succes met het maken van een goede keus; toch een hele uitgave he, een zadel...

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 20:54

Bettine schreef:
Ik denk dat je beter kan kijken welk zadel bij jou past als je een nieuw zadel wilt.
Iedereen is verschillend, zit verschillend, heeft een ander fuguur en heeft een ander paard.
Als je dan iets hebt gevonden wat bij je past, ga dan eens verder zoeken naar reacties en ervaringen met de zadelmaker.

Waarom kan je het nou niet ontopic houden? Ik weet dat het bij MIJ moet passen maargoed ik vraag daar niet om.. Ik weet wel wanneer een zadel goed ligt etc..

Henrike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:41

Ik heb de Klimke Miller Dressage: HEERLIJK zadel!! Zachte zit, zachte dikke kniewrongen, in 1 woord PERFECT!!

Odie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:03

KN Symphonie!!! Vanwege de goede pasvorm op watvoor type paard dan ook, de zachte zit en de perfecte beenligging.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Zie hierboven 5 verschillende paarden, en 3 verschillende (KN Symphonie)zadels. En zit ik rechtop ofniet?

Akxxx

Re: Klimke, Kn symphony, hulsebos ultimate Dof Passier gg/le

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:04

Hulsebos ultimate D, door de heerlijk zachte zit en de lange zweetbladen.

KN symfonie, ook de zachte zit en makkelijke pasvorm op veel paarden. Een MK kun je overal wel op kwijt, uitgezonderd paarden met grote lange doorlopende schoft. De zg scheermessen...

Passier GG en Lenox zitten vrij hard maar zijn ook oerdeglijk, duits fabrikaat i over het algemeen vrij hard.
Een aanraden vind ik de passier PS, weinig tot geen wrong, en een erg platte zit, heerlijk zadel ondanks dat ie kei en kei hard zit. Maargoed, alles went... tandjes op elkaar en doorbijten

Alle drie, eigenlijk 4, de zadels kun je proberen alvorens je keus te maken. Als je net zoals ik ben, heb je gewoon standaard 2 "reserve zadels" op zolder liggen en 2 in gebruik.

Allemaal aanraders, laat even weten wat voor type zadel en model je gekozen hebt.