Wie heeft er ervaring met deze bitten? Positief en negatief, ik hoor ze graag allemaal..

scholingsbit

correctiebit
Alvast bedankt!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Quidou schreef:en dat maakt veel verschil??? (of klink ik nu heel blond... ) haha
Bitch schreef:Volgens mij is de een gewoon een watertrens-uitvoering en de ander een bustrens uitvoering, maar even het boek "het bit, het paard, en de ruiter' van Gertrud Jetten gepakt en daar staat:
(kort samengevat)
Het korrektiebit heeft dezelfde vorm als het africhtingsbit. Toch is er een essentieel verschil tussen de 2 bitten dat gelegen is in de overgang van het mondstuk naar de bitringen. Het correctiebit is in feite een simpele watertrens terwijl het africhtingsbit zou kunnen omschrijven als een ingewikkelde bustrens.
Bij het africhtingsbit loopt het mondstuk namelijk door in de mondhoeken om pas tegen de zijkant van het hoofd te eindigen in een bitring die de vorm heeft van een bustrens. Hierdoor zijn beschadigingen van de mondhoeken absoluut uitgesloten en ligt het heel rustig in de mond.
Intervarno schreef:Ik had eens gehoord dat je met een scholingsbit niet op wedstrijd zou mogen. Weet iemand hier iets van?