Vraagje over kn zadel.welk type bevalt beter +over de maat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jodievanmij

Vraagje over kn zadel.welk type bevalt beter +over de maat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 21:27

Ik wil graag weten van jullie wel type kn symphonie jullie beter bevalt..

die oudere of die nieuwsten met die dikkere kussens?

En welke inch maat raden jullie aan als je 1.70 bent en slank? Ik heb een kn 17,5 inch gehad beviel wel goed viel alleen wel wat naar voren in het begin maar dat zou komen door de zit zeiden ze..

17,5 inch was voor mij groot zat heb ook op een 17 inch gereden kon ook prima maar weet het niet meer zeker wat ik nou beter vond zitten..

nu zul je zeggen probeer ze dan beide die kans heb ik helaas niet..

hoor graag van jullie in welke maat jullie zitten met een lengte van 1.70 ..

En hoe zit de beugelriemhaak bevestigd? Zit deze niet te ver naar voren ten opzichte van het diepste punt van de zit?

en hoe breed is de wijde boom van kn?

de mk is 30 dacht ik maar hoe lopen de maten precies? hoop dat iemand me kan helpen

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 22:33

Heeft er dan niemand een kn die ook 1.70 lang is? Of weet er iemand hoe die maten lopen vallen ze normaal, ruim juist smaller?

Odie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:14

Nouvel

Re: Vraagje over kn zadel.welk type bevalt beter +over de ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:09

Ik ben 1.76 en ik heb sinds kort een KN van 17,5/18 inch.

Ik heb dit zadel overgenomen, dus ik heb niet vergeleken met andere maten...

Toen ik mijn County nieuw kocht adviseerden ze mij een 18 inch vanwege mijn lange benen, daar zou ik beter in kunnen zitten dan in een kleiner zadel, maar of dat voor alle modellen zadels geldt weet ik niet...

Mrijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:50

KN heeft alleen 17 en 18 inch en geen tussenmaten (is mij verteld).

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 10:03

Ik verkoop KN, deze heeft juist alleen maar tussen maten.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:13

Ik heb eeb 17,5. En ik ben er ontzettend blij mee. Pas toen ik dit zadel een half jaar geleden kocht wist ik dat ik hem al die jaren zo gemist heb. De verkoper zei dat die 17,5 niks te maken had met de lengte van de zweetbladen, maar juist met de grootte van het zadel. Grof gezegd: mijn kont past niet in een 17 inch
Ik ben zelf 1.80, dus iets langer van jou. Mijn KN heeft een boommaat van 29 omdat mijn paard een hoge smalle schoft heeft.
Ik weet niet wat jouw paard nodig heeft.

De beugelriemhaak zit bij mij prima. Ik heb er een hele fijne beenligging in. Hiervoor had ik een Ainsley. Die dwong veel meer mijn zit in een bepaalde houding.

marjolein88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:50

ik heb een KN symphonie van het oude model.
Ik vind het een heerlijk zadl
ben zelf +/- 1.75 lang en heb een 17,5 inch. Het zit precies goed
Erg fijn zadel

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 15:40

Scum schreef:
Ik heb eeb 17,5. En ik ben er ontzettend blij mee. Pas toen ik dit zadel een half jaar geleden kocht wist ik dat ik hem al die jaren zo gemist heb. De verkoper zei dat die 17,5 niks te maken had met de lengte van de zweetbladen, maar juist met de grootte van het zadel. Grof gezegd: mijn kont past niet in een 17 inch
Ik ben zelf 1.80, dus iets langer van jou. Mijn KN heeft een boommaat van 29 omdat mijn paard een hoge smalle schoft heeft.
Ik weet niet wat jouw paard nodig heeft.

De beugelriemhaak zit bij mij prima. Ik heb er een hele fijne beenligging in. Hiervoor had ik een Ainsley. Die dwong veel meer mijn zit in een bepaalde houding.

Ik weet dat 17,5 inch niks met de lengte van het zweetblad te maken heeft bij kn.. Maar kijk als je 1.70 of 1.75 bent scheelt 5cm dus ook lengte in je benen in verhouding..Dus hoe langer jij je benen heb hoe meer ruimte jij in je zitvlak nodig bent.. Ik met lange benen pas bijv kwa kont makkelijk in 16,5 zadels maar door mijn been lengte niet..

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:02

Van KN heb je 2 zitmaten: 43 cm (16,9 inch) en 45 cm (17,7 inch)

De bommaten:
N = 28 cm (nauw)
M = 30 cm (midden)
W = 32 cm (wijd)

De K achter de boommaat staat overigens niet voor Kamer wat veel mensen denken (dus MK = Midden Kamer) maar voor Kussens.

K1 = lage keil
K2 = wat hogere keil

Mijn zadel heeft K2 kussens, maar dit zijn hele nette kussens, geen extreem dikke.

Ik geloof dat KN zadels uit 1996 of ouder van het oude type zijn. Het beste kan je even vragen naar het nummer dat in het zweetblad staat en even mailen naar KN wat ze kunnen vertellen over jouw zadel. Ik ben heel snel (zelfde dag) teug gemaild!

Mailen in het Engels: office@kn.sattlerei.at

De website:
www.kn.sattlerei.at

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 21:07

Ullwinn schreef:
Van KN heb je 2 zitmaten: 43 cm (16,9 inch) en 45 cm (17,7 inch)

De bommaten:
N = 28 cm (nauw)
M = 30 cm (midden)
W = 32 cm (wijd)

De K achter de boommaat staat overigens niet voor Kamer wat veel mensen denken (dus MK = Midden Kamer) maar voor Kussens.

K1 = lage keil
K2 = wat hogere keil

Mijn zadel heeft K2 kussens, maar dit zijn hele nette kussens, geen extreem dikke.

Ik geloof dat KN zadels uit 1996 of ouder van het oude type zijn. Het beste kan je even vragen naar het nummer dat in het zweetblad staat en even mailen naar KN wat ze kunnen vertellen over jouw zadel. Ik ben heel snel (zelfde dag) teug gemaild!

Mailen in het Engels: office@kn.sattlerei.at

De website:
www.kn.sattlerei.at

zow dat is nog eens informatie waar ik wat aan heb..Hier zocht ik naar!!!

Super bedankt