Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Scum schreef:Ik heb eeb 17,5. En ik ben er ontzettend blij mee. Pas toen ik dit zadel een half jaar geleden kocht wist ik dat ik hem al die jaren zo gemist heb. De verkoper zei dat die 17,5 niks te maken had met de lengte van de zweetbladen, maar juist met de grootte van het zadel. Grof gezegd: mijn kont past niet in een 17 inch
Ik ben zelf 1.80, dus iets langer van jou. Mijn KN heeft een boommaat van 29 omdat mijn paard een hoge smalle schoft heeft.
Ik weet niet wat jouw paard nodig heeft.
De beugelriemhaak zit bij mij prima. Ik heb er een hele fijne beenligging in. Hiervoor had ik een Ainsley. Die dwong veel meer mijn zit in een bepaalde houding.
Ullwinn schreef:Van KN heb je 2 zitmaten: 43 cm (16,9 inch) en 45 cm (17,7 inch)
De bommaten:
N = 28 cm (nauw)
M = 30 cm (midden)
W = 32 cm (wijd)
De K achter de boommaat staat overigens niet voor Kamer wat veel mensen denken (dus MK = Midden Kamer) maar voor Kussens.
K1 = lage keil
K2 = wat hogere keil
Mijn zadel heeft K2 kussens, maar dit zijn hele nette kussens, geen extreem dikke.
Ik geloof dat KN zadels uit 1996 of ouder van het oude type zijn. Het beste kan je even vragen naar het nummer dat in het zweetblad staat en even mailen naar KN wat ze kunnen vertellen over jouw zadel. Ik ben heel snel (zelfde dag) teug gemaild!
Mailen in het Engels: office@kn.sattlerei.at
De website:
www.kn.sattlerei.at