polypad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noppie

polypad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 13:45

Hoihoi allemaal...

Wie kan mij helpen aan ervaringen met een polypad? Ons paard zweet zich gek onder mijn huidige sjabrakken. Of het nou duurdere zijn of van die luchtige dunnetjes. Een polypad moet naar horen zeggen veel beter vocht opnemen. De ankypads zijn mij te duur en aan de kleine kant. Wie heeft ervaringen met de look-a-likes (niet al te dik) en wat voldoet het beste? Misschien helpt het mij om een goede keus te maken!

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:01

Als je gaat voor een polypad zou ik gaan voor de echte! Net zo duur (of duurder) als een ankypad, maar op verschillende manieren te gebruiken. Verkrijgbaar in drie diktes en in verschillende kleuren/randjes. Maar ook met dit weer: warm

Anoniem

Re: polypad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:52

Noppie schreef:
Hoihoi allemaal...

Wie kan mij helpen aan ervaringen met een polypad? Ons paard zweet zich gek onder mijn huidige sjabrakken. Of het nou duurdere zijn of van die luchtige dunnetjes. Een polypad moet naar horen zeggen veel beter vocht opnemen. De ankypads zijn mij te duur en aan de kleine kant. Wie heeft ervaringen met de look-a-likes (niet al te dik) en wat voldoet het beste? Misschien helpt het mij om een goede keus te maken!

Als je paard zich rot zweet, dan leg je er toch niets onder?
Ff de zadelzeepspray erover heen na het rijden en niets aan de hand, hoor.
Dekje is alleen voor je zadel, he

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:39

Ik weet niet hoe het met die polypads is, maar je zegt dat je geen Anky wilt vanwege de prijs. Heeft ook weinig zin denk, want mijn pony blijft met een Anky echt niet droger ofzo... Dus misschien met die poly ook wel niet, grote kans denk. Je kunt er ook gewoon niks onder leggen inderdaad.

Noppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 16:20

Dribje schreef:
Ik weet niet hoe het met die polypads is, maar je zegt dat je geen Anky wilt vanwege de prijs. Heeft ook weinig zin denk, want mijn pony blijft met een Anky echt niet droger ofzo... Dus misschien met die poly ook wel niet, grote kans denk. Je kunt er ook gewoon niks onder leggen inderdaad.

Tsja, is misschien een optie. Of misschien een zadelvormig dekje oid, minder stof....Zweten blijft hij toch idd. Moeilijk, hoor...

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:22

Wij hebben er ook een paar van, maar ik vind het 3 x niks...
Dan kan je beter een iets duurdere kopen van Anky, dan heb je tenminste wat
En zweten doen ze toch wel met dit weer dus gewoon vaker uitwassen....

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:29

Die van Anky zijn niet voor niets duurder, de kwaliteit is echt 10x beter dan die goedkope dingen, die zijn trouwens ontzettend bagger. Dan maar iets meer geld uitgeven

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:49

Eh, een echte Polypad is denk ik duurder dan een Anky.
Het zijn hele fijne dekken. Nemen goed zweet op.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:09

Idd, de echte Polypads zijn pittig aan de prijs maar ik vind ze super!!!
Ik heb er nu 2 liggen, maar zou er graag meer hebben .

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:25

Een echte polypad kost al gauw 55 euro. Ze zijn echter wel super. Veel beter nog dan die van Anky. Ze verschuiven niet, nemen super vocht op en de drukverdeling is heel erg mooi.
Ik gebruik ze zelf erg graag.

Noppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 13:09

peanutbutter schreef:
Een echte polypad kost al gauw 55 euro. Ze zijn echter wel super. Veel beter nog dan die van Anky. Ze verschuiven niet, nemen super vocht op en de drukverdeling is heel erg mooi.
Ik gebruik ze zelf erg graag.

Hoe kan ik meer te weten komen over deze polypads, waar zijn ze te krijgen? Misschien heeft iemand een link??

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:51

kijk eens bij www.bestfitzadelservice.nl
ze verkopen dekjes van een nieuw materiaal. het zijn twee lagen elastische stof met daartussen zeshoekige schuimblokjes. het plooit niet, schuurt niet, ademt heel goed, paard wordt lang niet zo nat.
moeilijk om uit te leggen wat voor materiaal het is; je moet het zien. als je puur voor de mode-kleurtjes gaat: pech! alleen in wit en zwart verkrijgbaar. ook niet supergoedkoop, maar je doet er wel heel lang mee. heb dit soort spul ook nog nooit ergens anders gezien.
ik vind het voor de ECHT warme dagen ideaal!
succes!

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:36

bij drunensruiterhuis zijn ze te koop en eventing winkels op het internet hebben ze.
Anders moet je Canter op bokt pb'en. Die verkoopt ze via het internet. Zij kan je verder helpen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:20

Met dit weer voorkom je niet echt dat ze gaan zweten. Het is gewoon warm. Kijk naar jezelf, je zweet zelf ook; met of zonder kleren laten we maar zeggen.

Mn nichtje heeft voor mn pony ook een polypad en voor zover ik kan beoordelen bevalt die prima....

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:17

Alles over de PolyPad: http://www.polypads.co.uk/

Ik heb zelf de zadelvormige in de dunste versie (drie stuks), zie foto's ervan in mijn profiel. Ik rijd er endurance mee en ik ben er zeer tevreden over. Ze nemen idd veel vocht op en zijn ook zo weer droog.

Tja, wat is warm. Met die zadelvormige vind ik het wel meevallen: de contouren van de stof zijn hetzelfde als die van het zadel. Ik kan me voorstellen dat een vierkante pad wel wat warmer is, maar daar rijd ik met endurance (en in de trainingen) toch al niet mee.

Aldus een tevreden gebruiker.