Iemand ervaring met dit hoofdstel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Fleur

Iemand ervaring met dit hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 13:26

Aangezien dit het enigste hoofdstel in maat shet is waarbij ook nog eens een leuke inleg in de frontriem zit, vroeg ik mij af of iemand deze al in gebruik heeft.
http://www.wilderingzadels.nl/view_product.php?product=EH04#
Afbeelding
Hoe vinden jullie de kwaliteit? Roesten de gespjes snel en is het leer soepel?

Ben benieuwd.

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 13:29

dit is toch precies hetzelfde als zadelmarkt? ten minste de producten zijn hetzelfde alleen dan onder een andere naam.....ik vind zadelmarkt kwaliteit echt bagger.....

Linda_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 13:30

Ja deze komt inderdaad van zadelmarkt, hoor hele slechte verhalen over de zadels maar wist niet of de hoofdstellen ook zo bagger waren.
En deze website heeft geloof ik ook andere producten, staan heel veel dingen bij die ik nog nooit op zadelmarkt heb zien staan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:28

alano schreef:
dit is toch precies hetzelfde als zadelmarkt? ten minste de producten zijn hetzelfde alleen dan onder een andere naam.....ik vind zadelmarkt kwaliteit echt bagger.....

De kwaliteit van de hoofdstellen van zadelmarkt, zijn van dezelfde kwaliteit als de goedkope hoofdstellen van bv Divoza, of horselover, of alles wat er in de ruitersportzaak ligt rond de € 20.

Het is gewoon indisch leer, lekker uitgedroogd, en zo weinig mogelijk behandeld om er een mooi soepel stuk leer van te maken.

En aangezien er hier op het forum regelmatig positieve reacties worden gegeven op de pagony hoofdstellen, en chetak etc, is dit hoofdstel ws prima te gebruiken, mits je het gewoon regelmatig onderhoud.

Ik wil ZM niet verdedigen, hoor, alleen er wordt ook genoeg 'bagger' verkocht door de reguliere winkels, maar dan voor een hogere prijs.
( dus wie is er nu slim )

Laura1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:31

Je kunt beter een goed hoofdstel kopen en dan een losse frontiem bestellen met bling.

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:43

ja...aan de TS ik denk dat je beter gewoon ff langs een ruitersportzaak kan rijden en daar zo'n hoofdstel bekijken. dan kan je zelf het leer voelen enzo....voor een paard (in jou geval pony) lijkt mij stug leer niet echt lekker...

Linda_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 17:17

Alleen jammer genoeg dat al die mooiere en betere kwaliteit hoofdstellen niet in maat shet zijn. En dan ook nog het probleem dat mijn pony een moeilijk hoofd heeft. En blingbling shet frontriemen zijn al helemaal schaars

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:20

ja daar heb je gelijk in....

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:26

Bij ons bij de ruitersportzaak hebben ze toch echt wel hele degelijke én mooie shethoofdsellen, en het zal vast niet de enige winkel zijn Zadelmarktkwaliteit is idd niet het beste van t beste

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:39

De kwailiteit is niet die van stubben nee Maar dat volgens mij zijn het best redelijke hoofdstelletjes voor die prijs Iig beter dan de zadels maar dat kan ook niet altijd

Villa

Re: Iemand ervaring met dit hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:18

Ik denk dat als je hem goed invet en verzorgt dat het dan een heel fijn hoofdstelletje voor die prijs kan zijn

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:04

Bitch schreef:
alano schreef:

De kwaliteit van de hoofdstellen van zadelmarkt, zijn van dezelfde kwaliteit als de goedkope hoofdstellen van bv Divoza, of horselover, of alles wat er in de ruitersportzaak ligt rond de € 20.

Het is gewoon indisch leer, lekker uitgedroogd, en zo weinig mogelijk behandeld om er een mooi soepel stuk leer van te maken.

En aangezien er hier op het forum regelmatig positieve reacties worden gegeven op de pagony hoofdstellen, en chetak etc, is dit hoofdstel ws prima te gebruiken, mits je het gewoon regelmatig onderhoud.

Ik wil ZM niet verdedigen, hoor, alleen er wordt ook genoeg 'bagger' verkocht door de reguliere winkels, maar dan voor een hogere prijs.
( dus wie is er nu slim )

Eh, Chetak is heel wat anders dan Pagony. De duurdere modellen van Chetak zijn van erg mooi leer, rvs gespen en doen niet onder voor A-merk hoofdstellen. Veel beter dan Pagony. De duurdere modellen van Pagony zijn overigens ook van beter leer, maar nog geen A-merkleer.

Overigens gaan Pagonyhoofdstellen en andere merkloze hoofdstellen wel zo'n 10 jaar mee bij goed onderhoud. De gespen gaan op den duur wel roesten, maar verder is er niets mis met de goedkope hoofdstellen.

madelon31

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:17

Wij rijden ook met pagony en de enige die het kapot maakt is mijn dochter door slordig er mee om te gaan!
Ik zie al dat ze dat doet met een dure kieffer ed.
Nee die wat goedkopere hoofstellen bevallen mij prima, goed onderhouden af en toe vetten, niks mis mee!

Gimli_

Re: Iemand ervaring met dit hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:31

0_bleu schreef:
Ik denk dat als je hem goed invet en verzorgt dat het dan een heel fijn hoofdstelletje voor die prijs kan zijn

Juist.