Bandages alleen voor???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Bandages alleen voor???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 17:41

Hoi,

Ik heb altijd geleerd om achter en voor te bandageren..
Maar nu zie ik bij veel foto's op bokt dat de paarden alleen voor om hebben. Als ze in het wit zijn wel alle 4 de benen. Maar als het bv. gewoon blauw is of een andere kleur is het alleen maar voor..

Nu moet ik wel zeggen dat ik niet alle topic's bekijk Maar bij degene die ik kijk zie ik dit.. *En dat zijn er véél!* Nu wou ik graag van jullie weten wat doen jullie? En wat is nou de reden om bv. alleen voor te doen of alle 4 de benen?

Ik heb zelf dus altijd geleerd alle 4 de benen, en als ik ooit weer keer ga bandageren (lang niet meer gedaan) dan doe ik ook gewoon alle 4 de benen.. reden: tja zo heb ik het geleerd.. en dit is een gewoonte van mij.

Is dat alleen voor soms wordt gedaan ook om dezelfde reden (als die er is) dat alleen voor peesbeschermers die alleen voor zijn??

Groetjes

Mungbean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:16

Het voorbeen loopt over het algemeen meer risico (aantikken met achterbeen). Maar verder is het gewoon een kwestie van voorkeur. Sommige mensen hebben juist alleen achter een bandage om omdat er voor het voorbeen veel soorten beschermers op de markt zijn en voor het achterbeen is dat nogal beperkt.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:17

wat Sizzle zegt eigenlijk...

Anoniem

Re: Bandages alleen voor???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:24

ik heb zelf ook bandages bij een van mijn verzorgshet maar hij is hoefbevangen en het geeft hem dus enorm veel steun
ik doe ze ook voor en achter op bij me pony

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 21:04

Oke, ik ben hier gewoon benieuwd naar namelijk..

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:09

Sja.. Dat ligt er eigenlijk aan hoeveel bandages ik heb van elk setje. Heb ik maar twee, dan gaan er maar twee om. Heb ik er vier, dan gaan ze allevier om. Meestal 4 dus mij bij.

boytjeh

Re: Bandages alleen voor???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:10

Ik doe soms voor en achterbandages om maar meestal voor peesbeschermers en achter dan bandages ligt er aan of ik zin heb om ze te bandageren.

manonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:49

Ik denk dat je als je even wilt rijden dan alleen voor doet en achter strijklappen omdoet!

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:10

Sizzle schreef:
Het voorbeen loopt over het algemeen meer risico (aantikken met achterbeen). Maar verder is het gewoon een kwestie van voorkeur. Sommige mensen hebben juist alleen achter een bandage om omdat er voor het voorbeen veel soorten beschermers op de markt zijn en voor het achterbeen is dat nogal beperkt.

Ja precies, en sommige mensen zijn te lui om achter te doen & willen toch steun & bescherming evt. mode en doen het dan alleen voor!

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:27

Klopt, veel mensen zijn vaak te lui om het achter ook te doen. En dan komt er nog bij dat een paard meer de kans loopt op een blessure van de voorbenen (wat aantikken betreft) Of het gaat ze puur om het "setje.."